۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۲۵۵۰۴
حجت الاسلام غیبی مطرح کرد؛

روش مطالعه رهبر معظم انقلاب/ رسانه‌ها فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ترویج کنند

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با ابراز تأسف از کم رنگ شدن جایگاه مطالعه و کتابخوانی در مدارس و مراکز فرهنگی، نقش رسانه‌های عمومی کشور را در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بسیار پررنگ خواند.
حجت الاسلام غیبی

حجت الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که فرمودند «الكُتبُ بَساتينُ العُلَماءِ؛ كتاب‌ها بوستان‌هاى دانشمندان‌اند»، گفت: علما و بزرگان به هر جایگاهی رسیدند از مطالعه کتاب بوده است؛ علمای ما کتابخانه های بسیار بزرگی داشتند و ساعت های زیادی از روز خود را مشغول مطالعه بودند.

 

وی ادامه داد: با کمال تأسف الان کتابخوانی بسیار کم شده و به اوج هشدار رسیده است، براساس آمار در کشور ایران هر شخص روزانه فقط چند دقیقه مشغول مطالعه است اما آمار سایر کشورها حتی به چهار ساعت هم رسیده است.

 

حجت الاسلام غیبی در پاسخ به این سؤال که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه از کجا باید شروع کنیم، گفت: اول از خانواده ها، ولی متاسفانه در جامعه ما بچه‌ها طوری تربیت می‌شوند که با کتاب و کتابخوانی آشنایی زیادی ندارند.

 

وی افزود: والدین برای خرید سایر نیازهای غیر ضروری فرزندان خود ده‏ها برابر هزینه می کنند ولی متاسفانه به خرید کتاب و تأثیر آن در آینده فرزندشان توجهی ندارند.

 

 عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی گفت: رسانه‌های عمومی کشور فرهنگ کتابخوانی را اول در خانواده‌ها ببرند و دوم در مدارس این فرهنگ را نهادینه کنند.

 

حجت الاسلام غیبی ادامه داد: متأسفانه در مدارس و مراکز فرهنگی ما نیز مشاهده می شود که جایگاه مطالعه و کتاب در برنامه آنها کم رنگ شد و معلمان آنگونه که باید دانش آموزان را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کنند اما این کار را به خوبی انجام ندادند.

 

وی با بیان اینکه ما باید رهبر معظم انقلاب را به عنوان الگو در این زمینه در نظر بگیریم، ابراز داشت: ایشان در زندگی خود برنامه ریزی بسیار دقیقی دارند، کتابخانه بسیار خوبی دارند و کتابها را هم بسیار خوب می‌خوانند.

 

حجت الاسلام غیبی اظهار داشت: ایشان دارای سواد علمی بالایی هستند و در پایان هرکتابی که مطالعه می کنند محتویات آن کتاب را می نویسند، که محتویات این کتاب چیست و مطالب جدیدی که از این کتاب یاد گرفتند چه بود.

 

وی با بیان اینکه هر دانشمند و عالمی را که می بینیم از مطالعه زیاد کتاب‏ به این جایگاه رسیده است، گفت: جوانان و نوجوانان باید قدر دورانی که در آن هستند بدانند و با توجه به وقت زیادی که دارند با برنامه ریزی دقیق چند ساعتی را در روز به مطالعه بپردازند./875/ت302/ی

ارسال نظرات