۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۲۵۶۸۶
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

فعالیت بیش از ۷۰ مبلغ طرح هجرت در مناطق محروم لرستان

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان از فعالیت بیش از 70 مبلغ طرح هجرت در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: فعالیت و حضور مبلغان در این مناطق قشر جوان را در برابر هجمه های فرهنگی غرب ایمن می سازد.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در طول سال بیش از 70 مبلغ در خانه های عالم و مساجد فعالیت دارند.

 

وی فعالیت و حضور مبلغان را امری مهم در جهت اشاعه فرهنگ دینی و مقابله با هجمه های فرهنگی دانست و گفت: حضور مبلغان منشأ خیر و برکت در مناطق تبلیغی است.

 

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به جایگاه روحانیت و مبلغان در جامعه، خاطرنشان کرد: روحانیت از جنس مردم، امین و همراه مردم در عرصه های گوناگون است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که بسیاری از روستاهای استان از وجود خانه عالم بی بهره اند، ابراز امیدواری کرد که با ورود خیران و متولیان امر این امکانات فراهم شود تا مبلغان طرح هجرت بتوانند در مناطق روستایی مسقر شوند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: حضور و فعالیت مبلغان در مناطق تبلیغی و روستایی این امکان را به وجود می آورد که جوانان را در برابر آسیب های اجتماعی آگاه و ایمن سازند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن در جبهه جنگ نرم و استفاده از ابزارهای تبلیغی همچون ماهواره ها، خاطرنشان کرد: مناطق محروم از جمله مناطقی هستند که زودتر آسیب می پذیرند.

 

حجت الاسلام ولی پور عنوان داشت: حضور مبلغان و روحانیت افزون بر این که موجب دلگرمی مردم روستا شده، در زمینه آگاه سازی جوانان و تقویت روحیه مقابله با هجمه های فرهنگی بسیار اثرگذار است.

 

وی در ادامه یادآور شد: در جهت توانمندسازی مبلغان طرح هجرت در عرصه تبلیغ در طول سال دوره های آموزشی با حضور اساتید حوزه علمیه قم برای این قشر برگزار می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان هدف از برگزاری این دوره ها و کارگاه های آموزشی را آشنایی مبلغان با شیوه های نوین تبلیغ، مخاطب شناسی و موقعیت شناسی است.

 

وی مقابله با هجمه های فرهنگی در جنگ نرم، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت خمس و زکات را از جمله محورهای برگزاری کارگاه های آموزشی مبلغان طرح هجرت بیان کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات