۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۲۹۵

کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت» رونمایی شد

کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت» در سالن یاس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد.
نمایشگاه کتاب اسلام و مسیحیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت» با حضور حجت الاسلام حسین تقوی عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) و سهیل اسعد اندیشمند مسلمان شده آرژانتینی عصر چهارشنبه در سالن یاس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین تقوی عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) در این مراسم گفت: در همه ادیان الهی در خصوص مبدا، معاد و دنیا پرسش‌های زیادی می‌شود.

 

وی درباره ضرورت فلسفه دین، عنوان کرد: همه انسان‌ها باید زندگی خود را بر اساس اعتقاد به خدای واحد تنظیم کنند در حالیکه مسیحیان این مساله را قبول ندارند، آنان به سه خدایی ایمان دارند اما برای این امر هیچ سندی ندارند.

 

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت»، اظهار داشت: در این کتاب ما تناقضات متون دینی مسیحیت را پیدا کرده و مباحث عقلی را بیان کردیم، در این کتاب به طرح مباحث علمی پرداخته شده و این به معنای تقابل با مسیحیان نیست.

 

در ادامه سهیل اسعد اندیشمند مسلمان شده آرژانتینی به صحبت پرداخته و گفت: من 20 سال در آمریکای لاتین زندگی کردم، از نظر من عقل و عقلانیت و نقش آن در باورهای انسان مهم ترین تفاوت های اسلام و مسیحیت است.

 

وی افزود: مسیحیان همه چیز را به عقل ارجاع داده اگر نتوانستند مساله‌ای را توسط عقل ثابت کنند سپس به ایمان روی می‌آورند اما در اسلام مسلمانان حقایق ایمان را با عقل به دست می‌آورند، در اسلام عقل زمینه رسیدن به ایمان اما در مسیحیت ابتدا ایمان مطرح شده سپس به عقل پرداخته می‌شود.

 

این اندیشمند مسلمان با اشاره به دیدگاه علامه طباطبایی در خصوص ایمان، اظهار داشت: از نظر این عالم بزرگ ایمان یک مفهوم گسترده دارد که از عمل، مسئولیت، و تکلیف جدا نیست، درحالیکه درمسحیت ایمان از عمل مجزا است.

 

شایان ذکر است، کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و میسحیت» به مباحثی نظیر قرآن و عهدین، توحید در اسلام و مسیحیت، وحی و نبوت در اسلام و مسیحت، شریعت در اسلام و مسیحیت، نجات در اسلام و مسیحیت، موعود در اسلام و مسیحیت و معاد در اسلام و مسیحیت پرداخته است.

 

بنابر این گزارش، کتاب «باورهای بنیادین در اسلام و مسیحیت» به همت کانون اندیشه جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام منتشر شده است، که در پایان مراسم از آن رونمایی شد./807/202/ب2

ارسال نظرات