۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۹۵۵
معاون استاندار مازندران:

گسترش فرهنگ مهدويت سبب بالندگي جامعه مي شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ مهدويت سبب بالندگي جامعه مي شود، گفت: انديشه مهدويت رويکردي اميد بخش و لذت بخش براي بشريت است.
معاون استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علیرضا یونسی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران امروز در جلسه ستاد ساماندهي شئون فرهنگ مناسبت هاي مذهبي استان گفت: انتظار براي عدالت گستر تاريخ بشر، حضرت مهدي موعود، موضوعي معرفتي براي شيعيان است و جشن ها، مراسم و برنامه هاي فرهنگي و تبليغي اين دهه بايد با استفاده از همه ظرفيت ها به كيفي ترين و شكوهمندترين شكل برگزار شود.

 

وی، تعابيري چون شهر صالحان، شهر امن، آرمان شهر و نظاير آن را در نوشته ها و عقايد انديشمندان، نشانگر جستجوي دائمي بشر در طلب جامعه اي آرماني، سرشار از زيبايي و اخلاق با حاكميتي عادلانه دانست و افزود: مدينه النبي، اوج كمال جامعه انساني با حاكميت انديشه اي الهي است و فلسفه انتظار و تحقق عدل الهي بر زمين هم از غايت هاي فكري بشر است كه در دين مبين و كامل اسلام با ظهور حضرت صاحب عصر(عج) كه از تبار پيامبر (ص) و امامان پاك و معصوم (ع)  است، جلوه گر مي شود.

 

يونسي با اشاره به اين كه معرفت انتظار بايد در روح و جان جامعه رسوخ کند، تصريح كرد: مساجد و هيأت هاي مذهبي، ظرفيت هاي ارزشمندي براي عمل به اين رسالت مهم است.

 

معاون استاندار با تاكيد بر اين كه امروز كار تبليغاتي بايد متناسب با ذائقه جامعه به ويژه جوانان انجام شود تا موثر واقع گردد، بيان داشت: استفاده از زبان هنر، توزيع كتب با موضوع مهدويت، بهره گيري از ظرفيت رسانه ها و رسانه ملي، شهرداري ها، دستگاه ها و نهادهاي فرهنگي و تبليغي،  براي انجام كارهاي تبليغي و فرهنگي ظرفيت موثري است كه بايد به نحو مطلوب بهره گيري شود.

 

وي با تاكيد بر اين كه بايد به مراسم، برنامه ها و جشن هاي شعبانيه رنگ و بوي مردمي بخشيد، تصريح كرد: استفاده درست از مشاركت مردم و تشكل هاي مردمي و دستگاه هاي اجرايي كه با مردم ارتباطات گسترده دارند، مي تواند در برگزاري باشكوه جشن ها و برنامه هاي اين ايام خجسته بسيار موثر افتد.

 

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در ترويج انديشه هاي مهدوي و ايجاد فضايي معنوي در اين ايام در جامعه، دستگاه هاي مسؤول، رسانه ها و رسانه ملي  بايد اهتمام کنند.

 

وی با بیان این که گسترش فرهنگ مهدويت سبب بالندگي جامعه مي شود، گفت: انديشه مهدويت رويکردي اميد بخش و لذت بخش براي بشريت است.

 

یونسی با بيان اين مطلب که مردم امام زمان (عج) خود را دوست مي دارند و در اين خصوص هيچ شکي وجود ندارد، اظهار داشت: عمق بخشيدن به اين اشتياق،ارتقاي معرفت مردم و ترويج انديشه مهدويت در جامعه به يک برنامه ريزي مناسب و کار شبانه روزي نيازمند است.

 

وی بر ضرورت ترويج فرهنگ انتظار و مهدويت در جامعه گفت: فرهنگ مهدوي بايد همانند فرهنگ عاشورائي در جامعه و به ويژه در ميان نسل جوان نهادينه شود.

 

معاون استاندار مازندران گفت: امام عصر(عج)،براي تحقق آرزوهاي ديرين بشر و براي تحقق وعده ‌الهي قيام خواهد کرد و در سايه حکومتش، امت اسلامي مجد و عظمت فوق ‌العاده پيدا مي‌کند و پرچم اسلام بر فراز گيتي به اهتزاز در خواهد آمد.

 

یونسی افزود: حقيقت مهدويت، در واقع منتهي شدن سير جوامع بشري به سوي جامعه واحد، سعادت عمومي، تعاون و همکاري،امنيت و رفاه همگاني، حکومت حق و عدل و خلافت شايستگان و مؤمنان است.

 

وي تصريح كرد: تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي، سبب جهاني شدن تفكر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي، بايد به صورت فراگير گسترش يابد.

 

معاون استاندار مازندران با بيان اينکه نظام جمهوري اسلامي زمينه‌ساز حکومت حضرت مهدي (عج) است، تصريح کرد: منتظران واقعي بايد براي زمينه‌سازي ظهور امام زمان (عج) با تقوا و با ايمان باشند و انتظاري مثبت، پويا، به‌روز، هدفمند و فعال داشته باشند.

 

وی دعاي عهد را پيوند قلبي و عاطفي با قطب عالم امکان بيان کرد و گفت: در اين دعا با امام زمان(عج) بيعت مي‌کنيم و چنين بيعتي سبب تحول در زندگي انسان مي‌شود.

 

یونسی با اشاره به این که پيمودن جاده انتظار بدون شناخت امام منتظر، مهدي موعود (عج) ممكن نيست، تصریح کرد: استقامت و پايداري در وادي انتظار، وابسته به درك صحيح از پيشواي موعود است.

 

معاون استاندار مازندران افزود: امروزه مسأله مهدويت يکي از مهم ترين مسائل دنياي اسلام و مذهب تشيع به شمار مي رود و دشمنان اسلام دست به هر اقدامي مي زنند تا اين آرمان تشيع و وعده الهي را پوچ و واهي جلوه دهند و از اهميت و ارزش آن بکاهند./950/202/ب3

 

ارسال نظرات