۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۵۶۸۹۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حضرت معصومه الگوی بی‌بدیل عزت و افتخار برای دختران جامعه اسلامی است

حضرت معصومه الگوی بی‌بدیل عزت و افتخار برای دختران جامعه اسلامی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت همه دختران ایران اسلامی باید به دختر بودن افتخار کنند، به طوریکه هیچگاه جمله «کاش من پسر بودم» در اذهان دختران خطور نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت افزود: دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ولادت امام هشتم (ع) ادامه دارد و این دهه فرصتی برای شناخت و معرفت بیشتر این دو بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین الگوی بی‌بدیل عزت و افتخار برای دختران جامعه اسلامی است، گفت: ولایتمداری، عصمت و شرافت حضرت معصومه (س) از مهمترین ویژه‌گی‌های شخصیتی ایشان است.

به گفته وی همه دختران ایرا اسلامی باید به دختر بودن افتخار کنند، چرا که خدا شما را به عنوان دختر انتخاب کرده است و همه ما باید تلاش کنیم تا هیچگاه دختران ما جمله «کاش من پسر بودم» در اذهان آنها خطور نکند.

نماینده ولی فقیه در کاشان عدم تبعیض بین دختر و پسر از سوی والدین را دستور پیامبراکرم (ص) دانست و اظهار داشت: در مسافرت‌های خود برای دختران خود هدایای ویژه‌ای تهیه کنید.

وی با بیان اینکه مسؤولان شهرستان امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز بانوان را تهیه کنند، یادآور شد: پارک بانوان تدبیر خوبی است و بانوان نیازمند مکان‌های اختصاصی برای فعالیت‌های رفاهی و تفریحی و ورزشی هستند.

به گفته وی بانوان ورزشکار محجبه ایران اسلامی در مسابقات برون مرزی و بین اللملی موفق با کسب مقام‌ها و مدارج قابل توجهی شده اند که نیاز آنها به مکان‌های اختصاصی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه ماه ذیقعده، ماه امام رضا (ع) است و هرچه داریم از برکت حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و امامزادگان است، افزود: کشور ایران اسلامی هرچه دارد از برکت حضرت معصومه و امام رضا (ع) و امامزادگانی است که به خاطر امام رضا (ع) به ایران آمدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، زبان فارسی ظرفیت تمدن سازی دارد و زبان فارسی ظرفیت تبدیل شدن به زبان علم دنیا را دارد و در نیم قرن آینده برای فراگیری علوم همه باید با زبان فارسی آشنا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم توجه بیشتر به درس فارسی و املاء و انشاء از سوی معلمان و دانش و آموزان تأکید کرد و گفت: همه درس‌ها مهم است، اما نباید به زبان فارسی کم توجهی شود.

وی در ادامه به سفر بارزانی به ایران و درخواست‌های جمهوری اسلامی ایران از ایشان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از بارزانی خواسته است تا گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب را از اقلیم اخراج و با تحرکات ضد ایرانی صهیونیست‌ها مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حج امسال را حج برائت دانست اظهار داشت: این جمله هم اخبار و هم انشاء است و رهبر معظم انقلاب هم از بیداری اسلامی عدالت طلبان خبر می‌دهد و هم حج امسال را حج برائت اعلام می‌کند.

به گفته وی مسؤولان و حجاج نه تنها روز عرفه بلکه در سراسر مناسک حج ابراهیمی فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آنها لرزه بر اندام دشمن بیاندازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سالروز لغو قرار داد استعماری توتون و تنباکو علیه ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: قیام مردم ایران در سراسر کشور از جمله شیراز، تبریز، اصفهان، تهران و دیگر شهر‌ها و همچنین صدور فتوای الهی میرزای شیرازی مبنی بر اینکه استعمال تنباکو و در حکم محاربه با امام زمان (عج) سبب شد تا علاوه بر مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ایران هم از این حکم تبعیت کنند تا این قرارداد لغو شود.

وی در ادامه به ارتش‌های هفتگانه حاج قاسم حزب الله، حشد الشعبی، فاطمیون، زینبیون، سوریه، یمن، حماس، جهاد اسلامی گفت: علاوه بر این‌ها ارتش هشتمی با عنوان نیروی مقاومت بحرین نیز اعلام موجودیت کرد.

به گفته وی تشکیل نیروی مقاومت بحرین تحقق فرمایش امام خمینی (ره) است که می‌فرماید، مسلمانان در همه دنیا باید هسته‌های مقاومت تشکیل بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مهمترین دستاورد سرکوب تظاهرات بحرین توسط آل خلیفه تشکیل هسته مقاومت بحرین است و امروز هفته‌های مقاومت حلقه محاصره علیه اسرائیل را بیش از گذشته تنگ‌تر کرده اند.

وی در ادامه با تقدیراز خدمات دولت سیزدهم به لزوم ترمیم و اصلاح آسفالت اتوبان قم به کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: این آزاد راه، از محور کاشان به اصفهان که مدیریت آن با شرکت سان آرا است وضعیت بهتر و مطلوب تری دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: به معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد داده شد به جای صندوق بازنشستگی، قرارگاه ارزشمند خاتم الانبیا طلب مدیریت آزاد راه امیرکبیر کاشان را پرداخت کرده و خودش تکمیل آن را عهده دار شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات