۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۵۶۳۹۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اعتراض دانشجویان جهان دستاورد دو نامه رهبری به جوانان آمریکا و اروپا است

اعتراض دانشجویان جهان دستاورد دو نامه رهبری به جوانان آمریکا و اروپا است
اصفهان –حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دو نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان آمریکا و اروپا به دلیل ویژگی شناختی جوانان و انرژی آنها برای ایجاد سبک زندگی نوین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، معلم کسی است که علمی را بیاموزد و برای خدا منتشر می کند در قیامت به تنهایی به عنوان یک امت مبعوث می‌شود.

وی به جایگاه رفیع معلم اشاره کرد و افزود: شغل معلمی به اندازه‌ای مهم است که فضائل یک امت را در کارنامه یک معلم خوب می‌نویسند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که در سال‌هایی که سند تحول جدی نگرفته نشد ضرر کردیم، ابراز امیدواری کرد سند تحول هرچه بیشتر جدی گرفته شود و عملیاتی شود. 

وی با تأکید بر اینکه معلمان هم به لحاظ معیشت و هم به لحاظ معلومات و نیاز‌های علمی و تجریه و هم به لحاظ معنوی توانمند شوند، گفت: قوام کار معلم به معنویت اوست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از معاونت پرورشی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های آموزش و پرورش نام برد و برای بخش‌های آموزش و پرورش آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه به به مطلبی در نشریه نیورک تایمز مبنی بر اینکه دولت آمریکا به صهیونیست‌ها اعلام کرده است به صورت نمادین در غزه اعلام پیروزی کنند و از غزه عقب نشینی کنند، اما بعد از آن مبارزه خود را علیه مقاومت با شیوه دیگری ادامه دهند، گفت: شیوه مورد نظر آمریکا برای مبارزه با مقاومت ترور رهبران مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: علی رغم هفت ماه تهاجم به غزه، جبهه مقاومت همچنان از طریق تونل‌ها به مبارزه خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که در جبهه دشمن استعفا‌های متعدی در حال انجام است از جمله رنیس اداره اطلاعات ارتش اسرائیل که علت آن را ارزیابی اشتباه او در حمله به کنسولگری ایران در دمشق اعلام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ارزیابی رئیس اداره اطلاعات اسرائیل از حمله به کنسولگری ایران در سوریه این بوده که ایران یا پاسخ آن را نخواهد داد و یا اگر پاسخ بدهد آمریکا مستقیما وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران خواهد شد، اما هیچ کدام از پیش بینی آنها محقق نشد.

وی به امداد‌های غیبی عملیات جمهوری اسلامی ایران در حمله مستقیم اسرائیل اشاره کرد و افزود: پهباد‌های ایرانی حدود ۷ ساعت و موشک‌های کروز حدود ۲ ساعت زمان برای رسیدن به اهداف مورد نظر دراسرائیل نیاز داشت از این رو آنها با شش لایه دفاعی سرگرم کردند تا موشک‌های اصلی زمانی برسد که موشک‌های پدافندی دشمن شلیک شده باشد.

به گفته وی این محاسبه دقیق ارتش و سپاه اسلام سبب شد هنگامی که خشاب‌های گنبد آهنین در حال تعویض بود موشک‌های اصلی ایران راس ساعت مقرر شلیک بر سر صهوینست‌های کودک کش فرود آمد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از شیرینی‌های این ایام را بیداری دانشگاه‌های دنیا دانست و گفت: تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامه به جوانان اروپا و آمریکا و خطاب قراردادن جوانان که آینده کشور شما در دست شما است سبب بیداری آنان شد.

به گفته وی دو نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان آمریکا و اروپا در یک دهه قبل به دلیل ویژگی شناختی جوانان و انرژی آنها برای ایجاد سبک زندگی نوین است که معظم له حُسن استفاده را از این ویژگی را داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به توافق بین آمریکا و جبهه مقاومت عراق برای خودداری از حمله به پایگاه‌های آمریکا و تعهد آمریکا به مصوبه مجلس عراق برای خروج آمریکایی‌ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی در این توافق نیز به مانند توافق‌های دیگر پایبند نبودند.

به گفته وی نیروی آمریکا به سوریه منتقل می‌شوند تا حضور خود را در سوریه دائمی کنند و حضور تروریست‌های آمریکایی در سوریه عامل نا امنی و فتنه در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق از ایشان به عنوان شیخ الائمه نام برد و با بیان اینکه کار امام صادق (ع) ساماندهی ساختار فرهنگی جامعه شیعه بود، گفت: زندگی امام صادق (ع) الگوی تمام عیار فعالان فرهنگی برای فعالیت‌ها است.

به گفته وی تأسیس تشکیلات سیاسی بسیار قوی به نام شبکه وکالت را یکی دیگر از اقدامات ساختار فرهنگی ایشان دانست و اظهار داشت: در ادامه فقه را پویا و قوائد و اصول را آموزش داد تا در زمان ائمه اطهار شبکه وکالت کامل‌تر شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات