۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۲۶۹۶۲
آیت‌الله حائری شیرازی مطرح کرد؛

تمدن غرب در حل مشکلات اجتماعی تهیدست است

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این که تمدن غرب در حل مشکلات اجتماعی تهیدست است، گفت: عفونت اخلاقی داعش دنیا را متعفن کرده است؛ این‌ها چون اهل‌بیت(ع) را ندارند، متعفن‌ترین افراد دنیا هستند.
محی الدین حائری شیرازی

به گزارش  خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در جلسه اخلاق جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در نمازخانه مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، پیش نیاز بازگشت به مسائل فرهنگی را توجه به معارف الهی دانست.

 

وی با بیان این‌که غرب خیال می‌کند با پیشرفت علم می‌تواند مسائل خانوادگی و اجتماعی را حل کند، عنوان کرد: این‌ها ادعای امنیت و عدالت نیز دارند، ولی تمام این‌ها سراب است. سمبل تمدن غرب سازمان ملل است و سمبل سازمان ملل نیز شورای امنیت است که در این شورا تنها پنج قدرت جهان دارای سلاح‌های کشتار جمعی حق وتو دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که از نظر تمدن غرب هر فردی قدرت بیشتری داشته باشد، عدالت بیشتری دارد، گفت: از نظر غربی‌ها منافع کشوری مانند آمریکا، خاکستر شدن دو شهر ژاپن را مباح می‌کند. جوانان ما باید بدانند که غربی‌ها چنین تمدنی دارند و در حقیقت تهی دست بوده، چیزی برای گفتن ندارند.

 

وی ادامه داد: سرمایه معنوی ملت ایران، قرآن، اهل‌بیت(ع) و حجت باطنی است، به همین دلیل حرفی برای گفتن دارند. قرآن و عترت را باید با هم داشت. اگر فردی قرآن را داشته باشد، ولی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) را نداشته باشد، داعش می‌شود.

 

آیت‌الله حائری شیرازی نتیجه کار داعش را اسلام هراسی بیان کرد و یادآور شد: عفونت اخلاقی داعش دنیا را متعفن کرده است. این‌ها چون اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را ندارند، متعفن‌ترین افراد دنیا هستند. در حالی که حزب‌الله چون قرآن و ائمه اطهار(ع) را دارد کشوری مانند اسرائیل غاصب که چندین کشور را شکست داده را شکست می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: کفار، مشرکان و کسانی که اهل‌بیت(ع) را ندارد، تهی دست هستند. تمدن غرب رژیم بعث و صدام را ساخت. ولی فرهنگ ائمه اطهار(علیهم‌السلام) میان ملت ایران و عراق دوستی را به وجود آورد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: غرب در حل مشکلات اجتماعی تهی دست است، ولی اسلام ناب محمدی(ص) حرف برای گفتن دارد. /998/د102/ی

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات