۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۱۴۵
سرلشکر رحیم صفوی:

برخی مسؤولان تفاوت دولت و حکومت را نمی‌دانند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس را الگوی راهبردی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه پیروزی‌بخش در جنگ اقتصادی و سند تحقق پیشرفت، عدالت و بالندگی و رشد اقتصادی است.
سردار رحيم صفوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی به مناسب سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزی دفاع مقدس را دو رخداد عظیم قرن حاضر خواند.

 

وی در ادامه پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس را الگوی راهبردی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اگر دولت و ملتی که مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته، در مقابل اراده سیاسی دشمن استقامت کرده و اهداف دشمن را با شکست مواجه کند و حتی اراده خود را بر دشمن تحمیل نماید، آن دولت و ملت پیروز است.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس که می‌توان از آن برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی استفاده کرد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس از اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به توانمندی‌های ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان برای غلبه بر دشمن استفاده کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دومین اصل تبعیت از فرامین و رهنمودهای حکیمانه امام راحل بود که جنگ را مسأله اصلی کشور برای دولت، ملت و قوای دیگر نامیدند و توانمندی‌های ملت شجاع ایران را به میدان آوردند.

 

رحیم صفوی با طرح این سؤال که آیا اقتصاد مقاومتی مسأله اصلی کشور است و مسؤولان دغدغه‌های خود را در حل کلان مسائل اقتصادی مردم قرار داده‌اند یا اولویت‌هایشان در سیاست خارجی است، گفت: ‌برخی مسؤولان هنوز تفاوت‌های بین دولت و حکومت را درست نمی‌دانند.

 

وی افزود: در قانون اساسی رییس حکومت ولی فقیه و رییس دولت رییس جمهور است که  هر دو هم از طریق مردم به صورت انتخابات تعیین می‌شوند؛ دولت و دیگر قوا باید از رییس حکومت اطاعت و تبعیت کنند و راه نجات نیز از این مسیر می‌گذرد.

 

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سومین مؤلفه پیروزی در دوران دفاع مقدس را مدیریت و روحیه جهادی و برنامه‌ریزی صحیح عملیاتی عنوان کرد و گفت: پس از شکستن حصر آبادان 10 عملیات کربلای یک تا 10 را طرح‌ریزی کردیم و طی 9 ماه به عملیات‌های موفقیت‌آمیزی دست یافتیم.

 

وی پرسید: آیا برای عملیاتی کردن تدابیر حضرت آقا در مدیریت و برنامه‌ریزی جزئی و کلان اقتصاد مقاومتی این‌گونه عمل شده و از ظرفیت‌های کوچک و بزرگ در ساختارهای بنگاه‌های اقتصادی بخش‌های مختلف به صورت فعال و از ظرفیت بزرگ مردم در بخش خصوصی استفاده می‌شود یا خیر؟

 

رحیم صفوی چهارمین اصل در پیروزی‌های دفاع مقدس را اقدام و عمل خلاقانه و مبتکرانه در طرح‌ریزی‌های عملیاتی نامید و گفت: در جنگ یک روش انقلابی را طرح‌ریزی و از نبوغ افسران جوان و از ویژگی‌های جغرافیایی کشور و خصوصیات برترساز ایمانی و فکری و شجاعت رزمندگان استفاده کردیم.

 

وی تأکید کرد: امروز به یک شیوه اداری نمی‌توان در اقتصاد مقاومتی پیروز شد و احتیاج به خلاقیت، نبوغ و توان انقلابی برای پیروزی در این صحنه سخت اقتصادی است؛ با استفاده از توانمندی‌های بزرگ طبیعی و انسانی در کشور می‌توانیم در جنگ پیروز شد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: پنجمین اصلی که ما را در جنگ پیروز کرد، اتحاد و انسجام ملت و دولت زیر پرچم رهبری انقلاب بود و برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی راهی جز این که مردم و مجلس شورای اسلامی به کمک دولت بیایند، نیست.

 

وی تصریح کرد: هر سه قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید زیر پرچم هدایت‌های رهبری انقلاب این مسیر سخت را طی کنند و ایران اسلامی را در این برنامه ششم اقتصاد مقاومتی در مقابل خواسته‌ها و اراده دشمن به پیروزی برسانند.

 

رحیم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک الگوی مقاومت و مدل حکومتی را به عنوان مکتب مقاومت برای ملت‌های منطقه و ملت ایران به عنوان الگوی پیروزی‌آفرین و راه رسیدن به آزادی و استقلال و سعادت ملت‌ها عرضه کرده است.

 

وی با بیان این‌که آمریکا و صهیونیست در برابر قدرت نفوذ و تکثیر اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی امام بزرگوار و الگوی مقاومتی ملت ایران در سی و هشت سال گذشته نمی‌توانند ایستادگی کنند، افزود: با این الگوی مقاومتی می‌توان همان‌گونه که در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم در اقتصاد مقاومتی هم به پیروزی برسیم.

 

فرمانده پیشین سپاه خاطرنشان کرد:‌ رمز حفظ ارزش‌ها و هویت اسلامی و ملی از مسیر مقاومت در راه حق و اسلام و مجاهدت همه جانبه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی در برابر دشمنان تا کسب نصرت الهی است که ما را به پیروزی می‌رساند.

 

وی یادآور شد: حضرت امام خامنه‌ای همچون امام خمینی‌(ره) که راه پیروزی در جنگ تحمیلی را ارائه کردند، با اندیشه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل راه خروج از وضعیت فعلی و پیروزی در جنگ اقتصادی برای دولت و ملت ترسیم کرده‌اند.

 

رحیم صفوی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی نسخه پیروزی‌بخش در جنگ اقتصادی و سند تحقق پیشرفت، عدالت و بالندگی و رشد اقتصادی است، گفت: راهبرد اقتصاد مقاومتی همچون راهبرد مقاومت مردم در دفاع مقدس تنها الگویی است که می‌تواند ملت و دولت ما را به پیروزی برساند./920/پ202/ج1

ارسال نظرات