۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۹۷۸
امام جمعه بندرعباس:

مبلغان در ماه رمضان به تبیین آثار و برکات خمس و زکات بپردازند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مبلغان اعزامی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان باید آثار و برکات خمس و زکات را به صورت روان و قابل فهم برای مردم تبیین و تشریح کنند.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ گفت: با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، آگاه ترین و موفق ترین طلبه کسی است که نسبت به مشکلات دینی و اخلاقی منطقه محل تبلیغ خود شناخت داشته باشد و بر اساس نیازسنجی در آن منطقه به امر مهم تبلیغ بپردازد و با بیان مطالب به جا و موثر وقت ود و مردم را تلف نکند.
 

وی با تاکید بر تبیین و تشریح امر زکات و خمس در جامعه گفت: مبلغان اعزامی به نقاط شهری و روستایی استان هرمزگان باید آثار و برکات این دو فریضه مهم را به صورت روان و قابل فهم برای مردم تبیین و تشریح کنند.


امام جمعه بندرعباس بر ریشه یابی اختلافات و مسائل اخلاقی و همچنین شناسایی عامل و یا عوامل دخیل در بروز این مسائل بر اساس بررسی های به عمل آمده تاکیدکرد.
 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه تصریح کرد: ما مبلغان در منابر و خطابه ها، احکامی را به مردم احکامی و دستوراتی را برای مردم بیان می کنیم اما باید ببینیم که خودمان به این احکام و دستورات پایندیم یا نه.
 

وی در ادامه، قول به غیر علم را یکی از موارد مورد تاکید مبلغان به مردم عنوان کرد و ابراز داشت: علیرغم اینکه باید به طور جد به این مهم پرداخته شود با وجود فضای مجازی که عدم استفاده صحیح از آن به بلایی برای جامعه اسلامی تبدیل شده، اخباری را هر چند کذب، سریعا منتشر کرده و با آبروی دیگران بازی می کنند.
 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر دوری جستن از اختلافات دینی مذهبی، دروغگویی، دعوا در فضای مجازی بیان کرد: عالمان به عنوان چراغ هر عصر و زمانه ای باید عموم مردم را بر رعایت قول به غیر علم فرا خوانند، زیرا دین اسلام برای نجات بشریت تشکیل شده و مبلغان نیز باید در راستای حفظ و تحکیم وحدت تلاش کنند.
 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با تاکید بر بازنگری در طلاب ابراز داشت: طلاب باید رفتار یکدیگر را حمل بر صحت کنند و با شنیدن یک حرف، با آبروی دیگر طلاب بازی نکنند در غیر این صورت نباید از مردم انتظار رعایت تقوا را داشت.
 

وی ابراز داشت: خداوند با قرار دادن خط قرمز در بخشش گناهان، گناهانی را مورد عفو قرار می دهد جز حق الناس، و انتشار اخبار دروغ، تهمت و اهانت به یک شخص در فضای مجازی نیز نوعی حق الناس است.
 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اگر خدایی ناکرده حوزه سقوط کند دین در جامعه نیز به تبعه آن تهی شده و از بین می رود، زیرا مردم با عملکرد خوب و مثبت روحانیت، دین اسلام را پذیرفتند و دیندار شدند که در صورت آسیب دیدن حوره های علمیه، معلوم نیست چه بلایی بر سر مردم و اعتقاداتشان بیاید.
 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به فرموده قرآن که می فرماید،: مواظب خود باشید، گفت: این تاکیدات به این دلیل نیست که خدای ناکرده مقصودم این باشد که شماها اینطور هستید، می خواهم بگویم مواظب باشید تا این خصوصیات ناپسند در شما رخنه نکند.
 

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر ضرورت رعایت تقوا از سوی همگان گفت: همه مردم و علما موظف به حفظ و رعایت تقوای الهی هستند زیرا ما خود را مدعیان منادی اتحاد وحدت میان ادیان و مذاهب اسلامی معرفی کرده ایم، پس چرا با شنیدن یک حرف ولو اینکه کذب باشد یکدیگر را له و از این کار خود شاد باشیم./202/851/ب1

 

ارسال نظرات