۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۲۹۹۹۲
یادداشت حجت الاسلام لونی الیگودرزی در سالگرد تجمع بزرگ هسته ای حوزویان؛

از حمایت شورای عالی تا نصایح مشفقانه مراجع تقلید

حجت الاسلام لونی از اساتید حوزه علمیه قم در سالروز برگزاری تجمع هسته ای حوزویان یادداشتی منتشر و اهداف و چگونگی این رویداد بزرگ که با هدف حمایت از مواضع صریح رهبر معظم انقلاب برگزار شد، را تشریح کرد.
حجت الاسلام لونی استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لونی از اساتید حوزه علمیه قم در سالروز برگزاری تجمع بزرگ هسته ای حوزویان یادداشتی منتشر کرد.

 

متن این یادداشت بدین شرح است:

 

بسم الله آلرحمن الرحيم

از تجمع بزرگ هسته ای حوزویان در مدرسه مبارکه فيضيه در 9 خرداد 94 یک سال گذشت.

 

آن تجمع مثال زدنی هدفش؛ نمایش عظمت، اقتدار، یکپارچگی، استکبار ستیزی، عزتمندی، پایداری، وابستگی ناپذیری، ولایت مداری و.. ملت قهرمان ایران اسلامی با زعامت ولی فقیه بود. شعارش را در قالب عبارت زیر طرح گردید:

 

"پیروی از مواضع هسته ای مقام معظم رهبری حضرت آیةالله العظمي امام خامنه ای -روحی له الفدا- و بالا بردن قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده هسته ای کشور عزیزمان ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی به رهبری شیطان بزرگ -امریکا-"

 

در این شعار، سه پیام مهم با صدای رسای واحدی از امت متحد، مومن و بصیر ایران اسلامی به تبعیت از ولی امر مسلمین، خطاب به دوست و دشمن، به دنیا مخابره شد. آن سه پیام، به تفکیک عبارت است از:

1_ "پیروی از مواضع هسته ای مقام معظم رهبری"

یعنی؛ "لبیک یا خامنه ای" که ماهیت و حقیقتش همان "لبیک یا خمینی" است. به خصوص که این حماسه حوزوی در شرف سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب. -روحی لتراب مرقده الفدا- و انتخاب حضرت آقا -روحی له الفدا- به رهبری انقلاب، برگزار. شد.

 

2_ "بالا بردن قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده"

 

چرا که حضرت آقا، آنها را فرزندان ایران و مورد اعتماد معرفی فرمودند. این اقدام، نقش پدرانه رهبر جامع نگرمان را نسبت به ملت و دولت و از سویی امید دشمنان برای نفوذ از مسیر مذاکرات را به شکست کشاند.

 

3_ "در برابر زیادی خواهی استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ"

 

یعنی؛ آمریکای جنایت کار یا همان قدرت شیطانی برای رسیدن به دنیای مادی، از ارتکاب هیچ جنایتی فرو گذار نمی شود اگر چه از راه تحریم یک ملت ازاده باشد. تا جایی که با تحریم قطعات هواپیما، می پذیرند بلکه خشنود می شود که هواپیمایی به زمین بخورد و مردم بی گناه کشته شوند. بعد هم نامش را بگذارند "دفاع از حقوق بشر"!. یا با بهره کشی از مجامع بین المللي که با هزینه همه کشورهای دنیا اداره می شود، با تصویب قطعنامه علیه ملتها، انها را تحت فشار قرار داده و مانع پیشرفتشان گردد. این است مانور قدرت انسان منهاي خدا و آخرت!.

 

شیوه و رویه برگزاری تجمع:

 

بیش از یک ماه با مشارکت جمع قابل توجهی از اساتید والا مقام، فضلا و طلاب همیشه بیدار حوزه علمیه قم، جلسات متعدد مشورتی و سیاست گزاری تشکیل و با تعیین محورهای سه گانه ای که در شعار منعکس شد، راهکار و شیوه برگزاری و پیشبرد منطقی و فرا گیر تجمع عظیم حوزوی، بحث و بر رسی شد. در نهایت در دیداری که با مدیر بزرگوار حوزه های علمیه حضرت آیةالله حسینی بوشهري -دام عزه- ترتیب داده شد، تقاضای برگزاری تجمع در قالب تحلیلی که چرایی و چگونگی برگزاری را تبیین می کرد، به استحضار رسید. وی پس از اظهار خشنودي از این حرکت خود جوش هدفمند که از مسیر وظیفه قانونی به دنبال اخذ مجوز است، فرمودند مراتب را در جلسه شورای عالی سیاست گزاری حوزوه های علمیه به استحضار خواهند رساند.

 

سر انجام شورای عالی -ایدهم الله تعالی- با حساسیت فوق العاده نسبت به شرایط حاکم بر مذاکرات و عواقب احتمالی، پس از پذیرش همه مسیولیت تجمع از سوی حقیر به عنوان مسیول منتخب پیشگامان تجمع، اجازه برگزاری را دادند -شکر الله مساعیهم-. در این راستا از بذل عنایت و اعتماد وافر حضرات آیات یزدی ریاست شورای عالی جامعه مدرسین و مقتدایی ریاست شورای عالی حوزه ها، به دست اندر کاران تجمع تاریخی حوزوی، نهایت سپاسگزاری را دارم.

 

به لطف الهی و عنایت معصومین، در پرتو رهنمودها و هشدارهای حضرت آیةالله العظمي خامنه ای -روحی له افدا- و نصایح مراجع عظام _دامت برکاتهم_ و از خود گذشتگي، متانت، تکلیف مداری و جوش انقلابی متصدیان برگزاری تجمع، کمیت و کیفیت تجمع هر ناظری را شگفت زده کرد. شیرین تر آنکه جوانان انقلابی حوزوی در کنار اساتید با نهایت ادب و در عین حال بسیار توفنده، با هیجانی منطقی در تمام مراحل، تجربه مثال زدنی را از خود به جامعه و حوزه هدیه نمودند. بزرگان حوزوی با آرامش کنار جوانان با شور و شعور، مرتب نسبت به عواقب احتمالی ناخوشایند اقدامات غیر بر رسی شده و همه جانبه نگر، جوانان را از تجارب و پختگی خود بهرمند می ساختند. چه زیبا و دیدنی بود آن رد و بدل اطلاعات، شور و شعور بین اساتید و طلاب عزیز انقلابی و ولایتمدار.

 

رهبر حکیم و هوشمندمان، جوانان را ثروت بی بدیلی برای رشد و تعالی ایران اسلامی و پشتوانه ای بی توقع و پر شور برای دفاع از کشور عزیزمان در برابر حملات احتمالی نظامی دشمنان می دانند. امید است که اساتید معظم به تاسی از آن رهبر بزرگ، با همراهی مدام خود با جوانان، بر پویایی و کار آمدتر شدنشان افزوده و نیز هزینه های احتمالی ناشی از کمی تجربه انان را بکاهند.

 

همین قدر کافی است که تجمع خود جوش رآس ساعت اعلام شده بدون دقیقه ای کم یا زیاد، آغاز و پایان یافت (18 تا 20).

 

در این باره جناب آقای دکتر حداد عادل که یکی از سخنرانان بود، به مسیولین برگزار کننده فرمودند: این تجمع خود جوش حوزوی، از نظم و انضباط بالا، هوشمندی و بصیرت فوق العاده، بسیار عالمانه و در اوج اخلاق و متانت برگزار گردید.

 

نیکو تر، زمانی است که به محضر هفت تن از مراجع عظیم الشان _دامت برکاتهم_ شرف یاب شدیم، با نهایت لطف، از تشویق پدرانه و دلبرانه خود بهرمندان نمودند.

 

البته انتظار این بود که دولتمردان، از این ظرفیت حمایتی، برای بالا بردن قدرت چانه زنی خود در برابر خوی تحکمی دشمنان کینه توز، نهایت بهره برداری را داشته باشند، ولی متاسفانه نسبت به این حرکت عظیم خود جوش منطقی و قانونی حوزوی هزاران نفری، به گونه دیگری اعلام موضع نمودند!.

 

خداوند رحمان، ملت و دولت ایران اسلامی و عموم دل دادگان جهان را تحت رهبری های الهی ولی امر مسلمین، در جلب رضای ذات اقدسش محافظت فرماید.

 

با نهایت تواضع، دست همه دست اندر کار تجمع تاریخی و پند آموز عظیم حوزویان و عموم شرکت کنندگان را می بوسم.

 

لونی الیگودرزی

مدرس حوزه علمیه قم

/924/د102/ج

ارسال نظرات