۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۳۰۳۹۵
استاد دانشگاه:

منسوبان امام خمینی عامل به سیره ایشان باشند

حجت الاسلام وطندوست گفت: وظیفه منسوبان به امام این است که اهداف و آرمان های بلند امام را حفظ کنند تا دچار خدشه نشود و دیگر آن که به گونه ای عمل کنند که شخصیت امام نیز حفظ شود نه این که مسیری غیر از ایشان را در پیش گیرند و تبلیغ کنند.
امام خمینی

حجت الاسلام رضا وطندوست، استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره علت محبوبیت امام خمینی(ره) گفت: از ویژگی های برجسته امام خمینی(ره) برخورداری از خلوص بود به گونه ای که وقتی افتخار یا پیروزی ای کسب می شد، آن را به خدا و مردم نسبت می دادند اما مسؤولیت اتفاقات ناگوار و قصورها را خودشان بر عهده می گرفتند.

 

وی افزود: همین ویژگی ایشان بود که قلب ها را مجذوب ایشان می کرد تا حدی که نه تنها دوستان بلکه که افرادی هم که ایشان را قبول نداشتند تحت تأثیر هیبتشان قرار می گرفتند و سرتعظیم فرود می آوردند.

 

صراحت امام در بیان مواضع انقلابی به خاطر این بود که به وظیفه می اندیشید

حجت الاسلام وطندوست با اشاره به صراحت امام در بیان مواضع انقلابی خود، اظهار کرد: صراحت و روحیه انقلابی ایشان به این خاطربود که به وظیفه می اندیشیدند و می فرمودند ما وظیفه مان را انجام می دهیم اگر به نتیجه رسیدیم چه بهتر اما اگر نرسیدیم تکلیف خود را انجام داده ایم.

 

ضرورت پرهیز مسؤولان از اشرافی گری

مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همچنین درباره تأکید امام خمینی(ره) به مسؤولان مبنی  بر پرهیز از تجملات و کاخ نشینی، تصریح کرد: پرهیز از تجملات و ظواهر امری بایسته برای همه مردم خصوصا مسؤولان است چرا که آن ها باید الگوی مردم و جامعه باشند و اگر گرفتار مادیات و اهل دنیا و گفتار و عملشان با هم متفاوت باشد، مردم دچار تناقض و دلسرد و ناامید می شوند.

 

ملاک صدق گفتار مدعیان راه امام، عمل به سیره امام است

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می فرمایند به نماز و روزه مردم نگاه نکنید چرا که ممکن است از روی عادت آن ها را به جا آورند بلکه به صدق گفتارشان بنگرید، افزود: صرف ادعا کافی نیست؛ آنان که مدعی پیروی راه امام هستند و صدق گفتار دارند ما با کمال میل به رفتار و گفتارشان عمل می کنیم اما آن ها که ادعا می کنند ولی در عمل صداقت ندارند و خلاف سیره امام رفتار می کنند، شایستگی تبعیت ندارند.

 

حجت الاسلام وطندوست درباره وظیفه منسوبان فکری و خویشاوندی به امام برای حراست از خط امام، یادآور شد: این افراد از چند جهت وظیفه شان ایجاب می کند خوش بدرخشند؛ نخست آن که اهداف و آرمان های بلند امام را حفظ کنند تا دچار خدشه نشود و دیگر آن که به گونه ای عمل کنند که شخصیت امام هم حفظ شود نه این که مسیری غیر از ایشان را در پیش گیرند و تبلیغ کنند./930/302/ب2

 

ارسال نظرات