۱۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۸۰۲۱
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان:

احیای اعتکاف از برکات انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شفیعی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان احیای مراسم اعتکاف را از برکات انقلاب اسلامی دانست.
حجت الاسلام شفيعي مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام شفیعی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان در نشست هماهنگی ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی این استان گفت: در سال های قبل از انقلاب مراسم اعتکاف با حضور تعدادی از طلاب و روحانیون در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شد اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی این مراسم در سراسر کشور و برای تمامی اقشار جامعه بویژه نسل جوان برپاست و سال به سال آمار متقاضیان شرکت در اعتکاف افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی آمار ثبت نام کنندگان اعتکاف دانشجویی اظهار داشت: باوجود محدویت امکانات، شرایط نامناسب جوی و تعطیلی دانشگاه ها در فصل تابستان حضور چشمگیر دانشجویان برای ثبت نام در این مراسم عاملی برای برگزاری این امر معنوی در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز شد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان رویکرد برنامه های جانبی این مراسم را معرفتی ـ دینی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مسأله مکاتب و عرفان های دروغین دینی در فضای مذهبی نفوذ کرده و اغلب مخاطبان خود را جوانان قرار داده، مراسم اعتکاف فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان با عرفان های واقعی، روش های واقعی سیر و سلوک اسلامی با رویکرد اهل بیت(ع) و حقیقت مسأله مهدویت و ظهور می باشد.

حجت الاسلام شفیعی از برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه خبر داد و گفت: مراسم اعتکاف رمضانیه از سال گذشته در برخی استان های کشور از جمله خوزستان برگزار شد که اگر این تجربه به نتایج مثبت و موفقی برسد می توان الگوی مناسبی برای برگزاری در تمامی مراکز دانشگاهی شود.

وی در پایان ستاد سازماندهی فرهنگی در مناسبات مذهبی را زمینه ساز مناسبی برای اهتمام به مدیریت مسایل دینی عنوان کرد و خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامی شعائر دینی را احیا کرد و ما باید نسبت به بهره گیری از آنها اهتمام ویژه ای داشته باشیم و بتوانیم از طریق برنامه ریزی و استفاده از این امور آسیب های موجود در جامعه را از بین ببریم.

ارسال نظرات