۱۸ تير ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۸۳۵۳
سخنگوی وزارت خارجه خواستار شد:

تشكیل كمیته سازمان كنفرانس اسلامی برای بررسی قتل زن محجبه در آلمان

خبرگزاری رسا_ سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی در دادگاه آلمان را محکوم کرد و خواهان تشكیل كمیته ای برای بررسی این گونه حوادث در غرب شد.
قشقاوي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سخنگوی وزارت امورخارجه اقدام تروریستی عناصر نژادپرست آلمانی در به شهادت رساندن ناجوانمردانه خانم مروه شربینی در محل دادگاه را یک اقدام شنیع و مغایر با اصول و ارزشهای حقوق بشر دانست و آن را شدیدا محکوم کرد.

حسن قشقاوی با تشریح نقض آشکار اصول و ارزشهای انسانی در کشورهای مدعی حقوق بشر گفت: قتل ناجوانمردانه و در انظار پلیس در محل امن دادگاه نشانگر ابعاد و زوایای میزان ناامنی و گسترش فضای روزافزون تنفر نسبت به مهاجرین و اقلیتهای مذهبی در آلمان بوده که نمی توان با هیچگونه توجیهی اینگونه رویکردهای فاجعه آمیز را برای جامعه بشریت تبیین کرد.

وی افزود: اهمال متعمدانه و رویکردهای دوگانه در قبال ارزشها و اصول حقوق بشر در ریشه یابی و درمان آن متاسفانه زمینه های تشدید و گسترش نژادپرستی و بی احترامی به حقوق مهاجرین و اقلیتهای مسلمان را در کشورهای غربی با مخاطره جدی روبرو کرده است.

قشقاوی تاکید کرد: ما با مصائب و رخدادهای هولناکی در جاجای شهرهای اروپایی با رفتارهایی از قبیل بی حرمتی آشکار، ترویج تبلیغات تروریستی و زیرپاگذاشتن ارزشها و سنتهای دیگر مذاهب و فرهنگها و نتیجتا با موج فزاینده اسلام ستیزی و بیگانه ستیزی با جدی ترین روشها، مواجه ایم که این همه بعضا ناشی از نوع نگرش و اهداف دوگانه و توام با اغراض سیاسی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با ابراز تسلیت و همدردی به خانواده، مردم و دولت مصر در رابطه با به شهادت رسیدن مظلومانه خانم مروه شربینی از سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر مجامع بین المللی خواستار تعیین کمیته ای به منظور بررسی اینگونه رویکردهای غیرانسانی و ایجاد ساز و کارهای جدی به منظور مقابله با روندهای رو به رشد اینگونه اعمال ضدحقوق بشری شد.
 
ارسال نظرات