۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۲۲۷۹۷
پژوهشگر سعودی:

قرضاوی فاجعه ای برای مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ یک پژوهشگر سعودی مفتی مصری‌تبار قطر و پدر معنوی اخوان المسلمین را "فاجعه ای واقعی برای مسلمانان" دانست و گفت که او "خواهان خونریزی" مصری ها است. 
یوسف قرضاوی مفتی مصری ساکن در قطر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی الشرق در مطلبی به قلم "خالد الغنامی" روزنامه نگار، مترجم و پژوهشگر ادیان و فلسفه سعودی نوشت: از نظر من، ما نه با یک قرضاوی واحد بلکه با سه قرضاوی روبرو هستیم و او سه شخصیت دارد.

 

وی افزود: شخصیت اول همان قرضاوی فقیه است که حق دارد افتخار کند که نویسنده کتاب دو جلدی "فقه الزکاه" است و کاش در همین جرگه باقی می ماند و دنبال چیزهای دیگر نمی رفت. اما دومین شخصیت همان قرضاوی شاعر است که آنچه می نویسند از فضا و سبک و سیاق معمول شعر بسیار دور است.سومین شخصیت همان قرضاوی است که فاجعه ای واقعی برای همه امت اسلامی به شمار می رود و این فاجعه همچنان پابرجاست.


این پژوهشگر سعودی که عضو بخش فلسفه باشگاه ادبی ریاض است، با حمایت از موضع رسمی عربستان و حکومت مصر در حاکمیت ریاض بر دو جزیره تیران و صنافیر گفت: همین چندی پیش بود که قرضاوی از مصری ها خواست تا (به منظور حفظ خاک و آبروی خود) انقلاب کنند. این روزها درباره خاک مصر صحبت می شود اما اساسا چنین چیزی وجود ندارد زیرا منظور همین دو جزیره است که متعلق به عربستان می باشد و ریاض آن را در جریان سفر اخیر ملک سلمان پادشاه سعودی به قاهره بازپس گرفت. به نظر می رسد که این سفر قرضاوی را تاحد زیادی ناراحت کرده است.


الغنامی با تأکید بر ضرورت حفظ ائتلاف عربستان و مصر اظهار داشت: این زبان را قرضاوی نمی فهمد. اما بگذارید این سوال را بپرسیم، کسانی که قرضاویی می خواهد به بهانه خاک و آبرو علیه آنها انقلاب کنند، چه کسانی هستند؟ این دعوت به کودتا علیه نظام حاکم در کشورش (مصر) است و دعوت به کودتا علیه ما سعودیها زیرا به ادعای قرضاوی ما خاکش را به ناحق گرفته ایم.


الغنامی گفت: احساسات و عواطف ما نباید ما را بفریبد و از واقعیت ها دور شویم بلکه باید جانبداری را کنار بگذاریم زیرا واقعیت این است که ما در برابر دشمنی هستیم که خواهان کودتا علیه ما است. من در جایگاهی نیستم که برای مصریها صحبت کنم اما درباره خودمان در کشورمان بویژه جوانان متدین صحبت می کنم که باید میهن پرست باشیم و در برابر این دعوت های خبیث که در تلاش برای جدا کردن مسئولان و مردم عربستان هست، محتاط باشیم.


وی با ستایش از ملک سلمان افزود: در این زمان دشوار، قرضاوی از کاخ مجلل خود سوار بر خودروی بنزش بیرون می آید تا از انسانی های بیچاره و فقیر بخواهد که تا برای بازپس گیری دو جزیره متعلق به عربستان از عربستان خون خود را بریزند. دو جزیره ای که هیچ یک از روسای مصر نگفته اند که متعلق به صمر هستند؛ مگر عبدالناصر و آیا عبدالنصر بعد از دهه ها دشمنی، در نزد قرضاوی قابل اعتماد شده است؟


اظهارات این نویسنده سعودی در خصوص مالکیت کشورش بر دو جزیره تیران و صنافیر درحالی است، که اقدام دولت مصر در واگذاری این دو جزیره به عربستان در سفر اخیر سلمان به قاهره، با اعتراضهای گسترده ای در مصر همراه شد و بسیاری از مصری ها عبدالفتاح سیسی رییس جمهور کشورشان را به خیانت بزرگ متهم کردند./981/ب102/د

ارسال نظرات