۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۲۳۴۴۲
منتخب مردم تبریز در مجلس دهم:

نگرش اشرافی مآبانه دولت برای جامعه سم است

 بیگی با بیان این‌که ترویج تفکر اشرافی گری برای کشور خطرناک است، گفت: اشرافی گری و نظام طبقاتی اکنون حاکم شده و این نگاه اشرافی‌گرانه‌ای که دولت پیش‌گرفته برای جامعه اسلامی ایران سم است و باید متحول شود.
احمد علیرضا بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضا بیگی ظهر امروز در جمع مردم شهرستان اهر، با اشاره به اهمیت انتخابات در کشور، اظهار داشت: انتخابات یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی حضور فعال و موثر در مجلس نیازمند تیمی قدرتمند دانست و ابراز داشت: آذربایجان حساسترین نقطه کشور است و رهبر معظم انقلاب اسلامی منطقه ما را به‌عنوان سر ایران یادکرده‌اند، نمایندگان این استان باید برای آذربایجان لایق و قدر باشد.

 

بیگی پیشبرد اهداف گفتمان اصول‌گرایی در مجلس دهم را در گرو کار تیمی خواند و ابراز داشت: نمایندگان اصول‌گرایی به اعتماد مردم پایبند خواهند بود و کاندیداهای این ائتلاف افرادی نیستند که تا موقع انتخابات در کنار مردم باشند و بعد از انتخابات حتی از سرکشی به حوزه انتخابیه امتناع کنند.

 

وی با بیان این‌که جوانان با این وضع کشور نمی‌توانند به فکر ازدواج و یا اشتغال باشند، خاطرنشان کرد: همین نقاط ضعف سبب شده تا اغلب جوانان به سمت اعتیاد کشیده شوند و از طرفی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مقام معظم رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند.

 

استاندار سابق آذربایجان شرقی، با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی تنها محدود به دولت یازدهم نیست، افزود: از طریق سیاست های اقتصاد مقاومتی و وجود کمبود منابع مالی، باید دولت سیاست‌هایی اتخاذ کرده و به پروژه‌هایی که دارای اولویت هستند منابع مالی را تزریق کند.

 

وی با بیان این‌که آیا خرید هواپیما مهم‌تر است یا رسیدگی به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، خاطرنشان کرد: هزینه‌ دولت در گذشته از طریق فروش نفت تأمین می‌شد و در کنار افزایش عوارض راهنمایی و رانندگی، مالیات نیز بر دوش مردم گذاشته‌شده است.

 

بیگی افزود: اکنون بحث ۶ هزار میلیارد ناشی از درآمد عوارض راهنمایی و رانندگی وجود دارد؛ یعنی ما ۱۵ میلیون دستگاه خودرو داریم و به‌طور میانگین برای هر خودرو ۴۰۰ هزار تومان جریمه شامل می‌شود که بایستی مردم متحمل پرداخت این هزینه‌ها شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها، پیمانی بین مردم و دولت بوده که هیچ ارتباطی بین نیازمندان و غیر نیازمندان ندارد، تصریح کرد: پرداخت یارانه‌های نقدی مابه‌التفاوت قیمت انرژی است درحالی‌که قیمت ربطی به خارجی‌ها و دلار ندارد.

 

منتخب مردم در مجلس خاطرنشان کرد: دولت با افزایش قیمت انرژی هنوز میزان یارانه‌های پرداختی را افزایش نداده و هنگامی‌که می‌پرسیم در پاسخ می‌گویند که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.

 

وی افزود: بودجه بهداشت و درمان در نظام سلامت از آغاز اجرا تاکنون ۵ برابر شده ولی تغییری در کیفیت خدمات بوجود نیامده است، میزان بودجه نظام سلامت در سال ۹۲، به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و دولت این میزان بودجه را به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند، درحالی‌که کیفیت خدمات‌دهی بهداشت و درمان نسبت به قبل تغییری نداشته است.

 

استاندار سابق آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که میزان بودجه طرح تحول نظام سلامت افزایش ۵ برابری داشته در کجا هزینه شده است؟ و در سال گذشته یکی نمایندگان مجلس فیش حقوق دریافتی معاون وزیر بهداشت را منتشر کرد که میزان حقوق دریافتی معاون وزیر ۸۰ میلیون تومان بود.

 

وی با اشاره به این‌که مجلس دهم بایستی به دنبال تغییر و تحول باشد و مبنای اداره کشور باید تغییر پیدا کند، گفت: اشرافی گری و نظام طبقاتی اکنون حاکم شده و این نگاه اشرافی‌گرانه‌ای که دولت پیش‌گرفته برای جامعه اسلامی ایران سم است و باید متحول شود./854/202/ب3

ارسال نظرات