۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۲۵۶۲۷
امام جمعه همدان:

خدمت به هم‌‌نوع وظیفه همه افراد جامعه است

آیت الله طه محمدی گفت: خدمت به جامعه از وظایف همه افراد است و همه افراد باید تا جایی که امکان دارد نسبت به هم‌‌نوع خود احساس مسؤولیت کنند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان بعد از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان هلال احمر استان همدان که در سالن ابن سینا برگزار شد، گفت: هلال احمر را می توان از زوایای مختلف بررسی کرد.

 

وی ادامه داد: فطرت انسان پاک بر مبنای نوع دوستی آفریده شده است و اگر فطرت انسان دستخوش تحریف و تغییر قرار نگیرد به جرات می توان گفت که همه افراد بشر عضوی از جامعه هلال احمر هستند.

 

امام جمعه همدان اظهار داشت: همه باید نوع دوستی و بشر دوستی را در خود تقویت کنند البته لازم است که نوع دوستی و بشر دوستی بر مبنای فطرت، ایمان و شرع باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر عشق به نجات بشر و هم نوع در فطرت انسان وجود نداشت همه افراد بشر نسبت به هم هیچ توجهی نداشتند و کمک به هم نوع اصلا معنا نداشت.

 

آیت الله طه محمدی در ادامه تصریح کرد: خدمت به جامعه از وظایف همه افراد است و همه افراد باید تا جایی که امکان دارد نسبت به همنوع خود احساس مسؤولیت کنند.

 

وی گفت: الگوی رفتاری جامعه باید ائمه(ع) باشند که برای کمک به همنوع و رفع نیاز و مشکلات مردم سه شبانه روز غذای خود را به دیگران انفاق کردند و دیگران را بر خود ترجیح دادند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: دین اسلام مکتبی است که در آن سفارش شده اگر کسی شخصی که گرفتار بلایی شده را نجات دهد مانند آن است که جامعه ای را نجات داده است.

 

وی افزود: اگر کسی در هنگامی که شخصی نیازمند یاری است و توانایی آن را دارد از کمک به او سرباز بزند مانند ان است که مرتکبب قتلی شده است./202/979/ب1

ارسال نظرات