۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۴۴۷
عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان مطرح کرد؛

لزوم بهره مندی صحیح و کامل مبلغان از آیات قرآن کریم

حجت الاسلام فیض آبادی با اشاره به اهداف تبلیغ در ماه مبارک رمضان، مبلغان را به استفاده از محضر قرآن توصیه کرد و گفت: هر یک از آیات قرآن یک منبر است که ورودی، خروجی و نتیجه دارد و می توان از آن ها برای بیان مسائل تبلیغی استفاده کرد.
حجت الاسلام فیض آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان، غروب پنجشنبه در نشست نخبگانی «اسرار موفقیت تبلیغ» که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در محل حسینیه طفلان مسلم مشهد برگزار شد، به تبیین شیوه های اثرگذاری در تبلیغ پرداخت و گفت: هدف کلی تبلیغ، اثرگذاری روی اندیشه، احساس و رفتار مستمعان است.

وی افزود: از آن جا که ما می خواهیم اثرگذاری داشته باشیم، یا باید به اغناء اندیشه مخاطب خود موفق شویم، یا احساسات او را تحریک کنیم و یا به گونه ای سخن بگوییم که در رفتار وی تغییر ایجاد شود. این در حالی است که در خیلی از منابر، بدون هدف بحث می شود که این شیوه نتیجه نمی دهد.

حجت الاسلام فیض آبادی در بخش دیگری از سخنان خود، پس از ارائه سخنرانی توسط تنی چند از طلاب حوزه علمیه خراسان، در تحلیل شیوه سخنرانی ایشان اظهار کرد: برای استفاده از آیات قرآن در منبر، باید توجه داشت که هر یک از آیات قرآن یک منبر است که ورودی، خروجی و نتیجه دارد و می توان از آن ها برای بیان مسائل تبلیغی استفاده کرد اما نباید از وسط یک آیه وارد شد و نتیجه گرفت.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان، استفاده مبلغ از توانمندی های غیر زبانی برای انتقال بهتر مفاهیم به مخاطب را از نکات مهم در تبلیغ برشمرد و خاطرنشان کرد: اوج و فرود صدا در سخنرانی باید در اختیار مبلغ باشد و همچنین از زبان بدن خود بهره گیرد تا مخاطب خسته نشده و مطالب را به درستی متوجه شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمدتقی حسین زاده، از اساتید حوزه علمیه خراسان نیز به بیان نکاتی پیرامون شیوه های اثرگذاری بیشتر در تبلیغ پرداخت و اظهار کرد: در تبلیغ باید به این نکته توجه داشت که دنیای امروز دنیای بسته بندی است و بحث تبلیغی نیز باید بسته بندی شود تا در ذهن مخاطب باقی بماند.

وی افزود: بسته بندی کردن بحث به این معناست که ابعاد مختلف بحث را دسته بندی کرده و با فهرست به بیان آن ها بپردازیم. با این شیوه، مخاطب هم عین بسته بندی را به دیگران نقل می کند و تغییری در بحث ایجاد نمی شود./820/202/ب

ارسال نظرات