۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۳۰۵۰۳
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

اگر امام نبود امروز اثری از حوزه های علمیه وجود نداشت

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، ریشه حفظ و حراست انقلاب اسلامی را شناخت امام خمینی(ره) دانست و گفت: راه تداوم انقلاب اسلامی مانوس شدن با فرمایشات و وصیت نامه امام راحل(ره) است و فرمایشات و وصیت نامه امام خمینی (ره) باید در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان تبیین شود.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه سالروز ارتحال امام راحل(ره) با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: این دعایی که رسول گرامی اسلام(ص) و اکثر ائمه اطهار(ع)  در خصوص ماه مبارک رمضان بر آن تاکید دارند این دعا است که خداوند متعال صیام و قیام ماه رمضان را نصیب نماید.

 

وی افزود: ما از این مساله غافلیم که ماه رمضان ماه قیام نیز است یعنی ماه مبارک رمضان باید فصل عبادت و انس با قرآن کریم باشد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه مائده، تصریح کرد: ما اگر بخواهیم یک آیه در خصوص ارزش امام، انقلاب و ملت شیعه و انقلابی ایران اسلامی بیاوریم می توانیم به آیه 55 سوره مائده اشاره کنیم.

 

وی بیان داشت: در این آیه پروردگار متعال می فرماید که اگر از تبعیت اسلام اصیل و قرآن و عترت دست برداشتید فکر نکنید که اسلام مهجور می ماند و یا از بین می رود.

 

این استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: خداوند متعال در این آیه می فرماید که خود قومی می آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز پروردگار را دوست دارند واین افراد نسبت به مومنان متواضع هستند و وقت و زمان خود را در خدمت به خلق خدا قرار می دهند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی، اظهار داشت: افرادی که این خصوصیات را دارند شامل فضل و رحمت پروردگار هستند و این خصوصیات شامل هر فرد و یا هر ملتی نمی شود.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و حوادثی که در سال های پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست نشان دهنده اراده خداوند متعال به این انقلاب است.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را اراده خداوند متعال دانست و گفت: در اوایل انقلاب عده ای این انقلاب را با انقلاب سایر کشورها مقایسه کرده و ادعا می کردند که همانند سایر انقلاب ها آمریکا و انگلیس این انقلاب را به وجود آورده و اداره می کند، در حالی که سال های پس از انقلاب این مساله را اثبات کرد که انقلاب اسلامی ایران با اراده پروردگار متعال به وقوع پیوسته است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: پس از رحلت مرجع بزرگ جهان اسلام، آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) علم اسلام را به دوش گرفت و آرام آرام قدم های اسلامی کردن کشور را برداشت.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: این انقلاب با تمام فراز و نشیب ها و دشمنی ها و به خصوص دشمنی هایی که پس از ارتحال امام راحل(ره) انجام شد با مقاومت و ایستادگی ملت تداوم یافت چرا که ملت ایران اسلامی این انقلاب را انقلابی دینی می دانند و نشان داده اند که همواره خواهند ایستاد.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر لزوم بررسی دقیق تاریخ انقلاب اسلامی، بیان داشت: امام خمینی(ره) یک نعمت بزرگ برای مسلمین جهان و به خصوص برای مردم ایران اسلامی است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: شخصیت والای امام خمینی(ره) را عاشورا و ولایت شکل داد و به همین دلیل است که ملت بیست و هفت سال است که در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک دست عزادار شده و همانند ایام محرم عزاداری می کنند.

 

وی ریشه حفظ و حراست انقلاب اسلامی را شناخت امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام یک مرجع تقلید ساده نبود بلکه امام راحل(ره) یک شخصیت استثنایی بود که خداوند متعال نصیب ایران اسلامی کرد.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه با اشاره به نقش اساسی امام خمینی(ره) در از بین بردن توطئه ها و نقشه های یهود و صهیونیست، گفت: یهود در طول تاریخ اسلام تمام توان خود را برای از بین بردن اسلام به کار برد و امروز نیز صهیونیست با ایجاد کشور غاصب اسراییل در تلاش است تا ریشه اسلام را در جهان از بین ببرد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری کامل توطئه ها و نقشه های دشمنان و به خصوص صهیونیست را شناخت و با آنها به مقابله پرداخت.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکبد بر این مساله که اگر امام نبود امروز اثری از حوزه های علمیه، ایمان و تدین وجود نداشت، تصریح کرد: امام خمینی(ره) آمد و شیعه، امام حسین(ع) و امام زمان(عج)، مکتب اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کرد.

 

وی با مطرح کردن این سوال که هدف آمریکا و اسراییل از ایجاد گروه های تروریستی همانند داعش چیست، افزود: آمریکا و اسراییل به این نتیجه رسیدند که با ایجاد تمام توطئه ها و نقشه های شوم بر علیه اسلام نتوانستند آسیبی به اصل اسلام برسانند و به همین دلیل با ایجاد گروه تروریستی داعش می خواهند تا اسلام را به شکلی نامناسب معرفی کنند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) راه تداوم انقلاب اسلامی را مانوس شدن با فرمایشات و وصیت نامه امام راحل(ره) دانست و گفت: فرمایشات و وصیت نامه امام خمینی (ره) باید در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان تبیین شود.

 

وی ادامه داد: ما اگر دین را از انقلاب جدا کنیم، انقلاب دیگر ارزشی نخواهد داشت به طوری که دین هویت و ماهیت انقلاب ما است.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به مخالفت آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دلیل مخالفت آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی ایران مباحث و مسایل دینی است که در آن جاری و ساری است چرا که دین اسلام در مقابل ستم و زورگویی می ایستد.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهم انقلابی تر شویم باید متدین تر شویم و اعمالمان را دین بسنجیم.

 

وی با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در حرم امام راحل(ره)، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی بر متدین و دین دار بودن تک تک آحاد جامعه تاکید دارند./937/پ201/ج

ارسال نظرات