۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۳۶۹۴۷

راه‌اندازی گروههای جهادی صنعتی برای اولین بار در کشور

مسئول بسیج سازندگی کشور از راه اندازی گروههای جهادی صنعتی با هدف احیای بخش صنعت و استعدادیابی متناسب با ظرفیت مناطق روستایی در سال ۹۵ خبر داد.
گروه های جهادی

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، در مورد اولویت‌های بسیج سازندگی در سال جدید اظهار کرد: امسال گروههای جهادی به شکل اختصاصی‌تری در عرصه‌های محرومیت زدایی همچون صنعت، کشاورزی، عمران و بخشهای فرهنگی مشغول خواهند شد و به طور جدی‌تر در عرصه اقتصاد مقاومتی با بسته‌هایی که با عنوان کارآفرینی، توانمندسازی و شناسایی ظرفیتهای روستایی و استعدادیابی در مناطق روستایی نام دارد فعالیت می‌کنند که این موضوع ناظر بر توانمندکردن روستاها در حوزه اقتصاد مقاومتی است که از اولویت‌های برنامه های بسیج سازندگی در نیمه اول سال است.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: برای گروههای جهادی بسته اموزشی در نظر گرفته شده است تا چگونه بتوانند ظرفیتهای خالی را که در یک روستا وجود دارد شناسایی و با اموزشهای تلفیقی زمینه های اشتغال و کارآفرینی را ایجاد کنند.

 

وی در مورد اقدامات جدید بسیج سازندگی در سال 95 خاطرنشان کرد: امسال گروههای جهادی صنعتی نیز وارد عرصه بسیج سازندگی می‌شوند و این گروهها از هفته اینده راه اندازی شده و برای اموزش به تهران امده و دور هم جمع می‌شوند.

 

وی اظهار داشت: کار این گروهها راه اندازی کلینیکهای صنعتی است و از سوی دیگر راهکارهای کمک و تقویت و احیاء صنایع چگونه انجام می‌شود.

 

سردار غلامی افزود: امسال علاوه بر گروههای صنعتی گروههای جهادی عمرانی هم راه اندازی شده و همانگونه که پزشکان برای کمک رسانی به مناطق محروم در عرصه تخصصی خود ورود می کنند این گروهها نیز در تخصصهای ویژه خود وارد مناطق محروم می شوند.

 

وی گفت: همچنین گروههای جهادی کشاورزی نیز به صورت تخصصی راه اندازی می شود تا در زمینه ترویج کشاورزی علمی و استفاده از متخصصین هر یک از صنایع امسال در برنامه‌های بسیج سازندگی رونق بیشتری خواهند داشت.

 

وی گفت: از سال گذشته هسته‌های علمی کردن کشاورزی راه اندازی شده است و متولی این امر بسیج کشاورزی استو برنامه‌های خوبی را به در مناطق محروم اجرا کرده‌اند و در بخشهایی از مناطق محروم کشور نیز برنامه هایی را به صورت پایلوت اجرا کرده‌‌اند.

 

سردار غلامی اظهار کرد: استان کرمان، آذربایجان شرقی، لرستان از جمله استانهایی هستند که تمرکز بیشتری در امر محرومیت زدایی را در برنامه‌های بسیج سازندگی به خود اختصاص داده‌اند./836/د102/ل

ارسال نظرات