۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۳۷۰۵۴

چند خبرکوتاه از قزوین

آغاز مصاحبه ورودی طلاب جدیدالورود حوزه قزوین، سرمایه گذاری کلان دشمن برای بی عفتی جامعه ایران، آثار بزرگان حوزه راه‌گشای جامعه در بحران‌ها است، اساس مکتب اسلام مرهون خون‌ها و بصیرت‌ها است مهم‌ترین خبرهای حوزه علمیه قزوین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در مراسمی که با حضور مدیر حوزه علمیه قزوین برگزار شد، ضمن خیر مقدم به داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه‌ قزوین گفت: شما که امروزعلاقه مند هستید که جزء یاران امام زمان‌(عج) باشید تلاش نمایید پس از اینکه در مصاحبه ورودی حائز کسب نمره قبولی از طرف مدیران و اساتید حوزه علمیه شدید، بتوانید از طلاب نمونه و ممتاز حوزه علمیه قزوین شوید.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به حضور علما و طلاب نخبه و نمونه دراستان افزود: همین طلاب و فرهیختگان حوزه زمانی مانند شما بودند و توانستند با پشتکار و اراده قوی و توکل به خدا توانستند امروز از افراد برجسته ونخبه حوزوی باشند.

 

 وی با اشاره به مصاحبه ورودی داوطلبان جدید حوزه علمیه تصریح کرد: این مصاحبه ورودی به مدت یک هفته توسط اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار می‌شود.

 

سرمایه گذاری کلان دشمن برای بی عفتی جامعه ایران

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین مطرح کرد: حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین گفت: دشمنان سرمایه گذاری فراوانی در رابطه با ترویج بی عفتی و کم رنگ نمودن ارزش های اسلامی درجامعه انجام داده اند و امروز وظیفه همه متولیان فرهنگی حساس و خطیر است.

 

خانم چیت سازان، ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین، به مسئله ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان سرمایه گذاری فراوانی در رابطه با ترویج بی‌عفتی و کم‌رنگ کردن ارزش‌های اسلامی درجامعه انجام داده‌اند و امروز وظیفه همه متولیان فرهنگی حساس و خطیر است.

 

 وی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم که مسئله عفاف و حجاب را در بین خانواده‌ها و بانوان جامعه اسلامی گسترش داده و از تاثیرگذاری تهاجم فرهنگی دشمن بکاهیم.

 

 مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار طلاب حوزه های خواهران در موضوع عفاف و حجاب ابراز کرد: رسالت بانوان طلبه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیارسنگین است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ازآنجایی که بانوان طلبه هم دین را می شناسند و هم در عمل به وظایف دینی موفق هستند، درخصوص مساله فرهنگ عفاف و حجاب به طورخاص، می‌توانند اثر گذار باشند.

 

چیت سازان تصریح کرد: طلاب خواهر می‌توانند در مرحله نخست خانواده‌ها و سپس با حضور در بین اقشار مختلف مردم این موضوع مهم را فرهنگ سازی کنند.

 

آثار بزرگان حوزه راه‌گشای جامعه در بحران‌ها است

حجت الاسلام محمد علی عبدالهی مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با تاکید بر تالیف متون اسلامی گفت: قلم باعث ارتقاء علم و فرهنگ و توانمندی های جامعه می شود به طوری که جلوی انحراف را می گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به مسیر درست قلم درجامعه وافکار مردم افزود: صاحبان قلم باید همیشه در تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و احیا نمودن ارزش‌های والای اسلامی و قرآنی در جامعه تلاش داشته باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با بیان اینکه قلم باید درخدمت جامعه باشد تصریح کرد: اگر قلم در مسیر درست قرار گیرد موجب رشد و ترقی خواهد بود مصداق بارز علوم عالی و متعالی است که توسط بزرگان دین ارائه شده است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: اگر قلم در دست نااهل باشد موجب انحطاط جامعه شده و ارزش‌های غربی و فرهنگ منحط غربی ترویج می‌شود.

 

 حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به آثار ارزشمند علما و فضلای حوزه گفت: بزرگان و علما حوزوی نظیر شهید مطهری و مرحوم علامه طباطبایی و دیگر بزرگان با قلم خود توانستند بسیاری از آثار خود را درموضوعات مختلف نوشته و آن را درخدمت همه آحاد مردم قراردهند.

 

اساس مکتب اسلام مرهون خون‌ها و بصیرت‌ها است

 حجت الاسلام علی‌اکبر حاجی محمدی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین با اشاره به شخصیت ارزشمند مسلم ابن عقیل گفت: مدارج علمی وتقوایی، بصیرت وایثار وپیش قدم شدن برای قیام امام حسین(ع) از خصوصیات مهم ایشان است.

 

 وی در ادامه افزود: فعالیت‌های حضرت مسلم در کوفه موجب قیام‌هایی در جامعه مسلمانان از قبیل قیام توابین وتبعیت مطلق او ازامام عصرش شد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه با اشاره به پیام‌هایی که می‌توان از سیره مسلم بن عقیل گرفت ابراز کرد: شجاعت در راه حق از دیگر پیام‌هایی است که در سیره این شخصیت برجسته تاریخ بوده و اگر قیام امام حسین(ع) و اخلاص افرادی مانند حضرت مسلم نبود فضای الان جامعه ما تیره وتار می‌شد و خط واقعی اسلام گم می‌شد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به الگوگیری شایسته از مسلم بن عقیل در جامعه تصریح کرد: حضرت مسلم بن عقیل الگوی شایسته جامعه هستند و اگر مسلم و مانند ایشان نبودند نه از علم خبری بود و نه از فرهنگ واقعی اسلام اثری مانده بود.

 

وی در پایان گفت: ا اساس مکتب اسلام مرهون خون‌ها و بصیرت‌ها است و فرهنگ مقاومت با توجه به این اسوه‌ها و الگوها باقی ماند تا اینکه به دوران طلایی انقلاب اسلامی رسید./873/303/ب3

ارسال نظرات