۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۷۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن سنگر خانواده‌ها را شناسایی کرده است/ مسؤولان زمینه عفاف را در دستگاه‌های اجرایی فراهم کنند

استاد حوزه و دانشگاه از خراسان رضوی گفت: مسؤولان با همراهی مردم باید زمینه عفاف و پاکدامنی را جزو برنامه‌های اجرایی خود در دستگاه‌ها قرار دهند تا از این طریق کار فرهنگی در جامعه صورت گیرد.
احکام حجاب و پوشش

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حسین خسروی صبح امروز در اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده با اشاره به اینکه صبر و استقامت در مقابل هواهای نفسانی، نوعی بصیرت است، اظهار داشت: دشمن به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین رواج بی‌عفتی را یکی از اهداف خود می‌داند.     

وی با بیان اینکه بصیرت راه شناخت نقشه‌های شوم دشمن است، افزود: خانواده‌های باایمان می‌توانند از حریم این مملکت دفاع کنند، به همین دلیل دشمن به دنبال فروپاشی خانواده‌ها است. 

استاد حوزه و دانشگاه از خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمن صاحب اندیشه‌های فراوانی است، بیان داشت: کشور آندلس، هشت قرن در اختیار مسلمانان بود اما با نقشه‌های شوم مسیحیان، اتحاد مردم از بین رفت و بر مردم آندلس پیروز شدند.    

خسروی تصریح کرد: فلسفه حجاب آرامش و استواری است و یک موضوع اختیاری برای استحکام بیشتر خانواده و جامعه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: مسؤولان با همراهی مردم باید زمینه عفاف و پاکدامنی را جزو برنامه‌های اجرایی خود در دستگاه‌ها قرار دهند تا بلکه کار فرهنگی در جامعه صورت گیرد.  

استاد حوزه و دانشگاه از خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عملکرد بانوان باید به گونه‌ای باشد که جلب نامحرم نشود و مواظب نوع حجاب و عفت خود در ادارات و جامعه باشند.

خسروی با اشاره به آمار بالای طلاق، عنوان کرد:‌ هر 4 دقیقه در کشور یک طلاق صورت می‌گیرد که نیاز به تدبیر دقیق‌تر مسؤولان در این حوزه است.

مدیران اجرایی حوزه دانشگاه‌ها هوشیار باشند

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته رهبر معظم انقلاب دستور به برگزار نکردن اردوهای مختلف در دانشگاه‌ها دادند، بیان داشت: در بعضی دانشگاه‌های کشور بعد از شنیدن این موضوع 12 اردوی مختلف برگزار شد که نشان از بی‌تدبیری مدیران اجرایی حوزه دانشگاه‌هاست.

استاد حوزه و دانشگاه از خراسان رضوی با بیان اینکه حجاب مصونیت است نه محدودیت، گفت: حجاب وقار، متانت و ارزش‌گذاری زن در جامعه است. 

خسروی با بیان اینکه حریم یک خانواده با عفت زنان در جامعه همراه است، گفت: امر به معروف از مهم‌ترین احکام دین و از واجبات آن است که باید زنده بماند ولی در کشور ما تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه دشمن سنگر خانواده‌ها را شناسایی کرده است، اذعان داشت: دشمن به دنبال این است تا بی‌حجابی و بدحجابی را در جامعه مرسوم کند.  

استاد حوزه و دانشگاه از خراسان رضوی با اشاره به اینکه در قرآن به سه نوع حجاب اشاره شده است، خاطرنشان کرد: به حجاب گفتاری، حجاب رفتاری و حجاب نگاه به صورت دقیق اشاره شده است. 

خسروی خاطرنشان کرد: حجاب یک موقعیت برای زنان و مردان است بنابراین فقط مخصوص بانوان نیست. 

استاد حوزه و دانشگاه از خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از آثار بصیرت، زمان‌شناسی است، گفت: زمان‌شناسی مربوط به انسان‌های با بصیرت است که با استواری دینی در مقابل هواهای نفسانی می‌ایستند و صبر را پیشه می‌کنند./922/101/ب3

ارسال نظرات