۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۹۸۰

انتقاد آیت الله شبستری از کمبود نمازخانه در مدارس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با ابراز تأسف از کمبود نمازخانه در فضاهای آموزشی گفت: مدرسه‌سازان باید با درک این مشکل به ساخت نمازخانه و مسجد مدارس اقدام کنند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی‌ اظهار داشت: همت خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور موجب شده تا بسیاری از روستاهای دورافتاده کشور امروز دارای مدارسی مناسب و مطئمن و برای تحصیل دانش‌آموزان روستایی باشند.

وی با تقدیر از نیات خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز استان، خواستار بازسازی تعدادی از مدارس استان که فرسوده و غیرقابل استفاده هستند، شد و ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در این حوزه نیز می‌توانند اقدامات شایسته‌ای داشته باشند.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار مساعدت مسؤولان در اقدامات نوعدوستانه خیرین مدرسه‌ساز استان شد و تصریح کرد: نباید خیرین مدرسه‌ساز در پیچ و خم ادارات و بروکراسی اداری گرفتار شوند، مدیران و متولیان امر بایستی نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشند.

وی در ادامه نیاز کشور به احداث مدارس بیشتر را یادآور شد و اظهار داشت: هنوز تعدادی از مدارس به صورت دو یا چند شیفته اداره می شوند که امیدواریم با همت خیرین مدرسه‌ساز، دیگر شاهد فعالیت مدارس چند شیفته در استان نباشیم.

آیت الله شبشستری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از نبود نمازخانه در برخی مدارس گفت: مدرسه‌سازان باید با درک این مشکل به ساخت نمازخانه و مسجد مدارس اقدام کنند.

همچنین رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش با تقدیر از اقدامات مناسب مسؤولان استانی در تسهیل روند فعالیت خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی اظهار داشت: این وزارتخانه به دنبال توسعه امکانات ارتباطی و تأمین اینترنت و پهنای باند مدارس است.

وی با بیان این‌که تا پایان برنامه پنجم توسعه 30 درصد آموزش‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم، ادامه داد: با گسترش امکانات لازم برای بهره‌مندی از فضای مجازی آموزش الکترونیکی در مدارس تسهیل می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات