۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۰۹۴
فردا؛

همایش تبیین معیارهای تقریب مذاهب اسلامی در گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش تبیین معیارهای تقریب مذاهب اسلامی از سوی نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استان های گیلان و اردبیل فردا در شهرستان تالش برگزار می شود.
مجمع تقريب مذاهب اسلامي
حجت الاسلام علی اکرمی، امام جمعه تالش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت‌ گفت: همایش تبیین معیارهای تقریب مذاهب اسلامی از سوی  نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استان های گیلان و اردبیل فردا در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: این همایش فردا با حضور جمعی از علما، کارشناسان و صاحب نظران دینی و مذهبی و تعدادی از شخصیت های علمی، فرهنگی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور تالش آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام اکرمی، بررسی و شناخت تهدیدات مشترک مذاهب اسلامی، جستجوی راهی برای تقریب مذاهب، شناخت راهکارهای مقابله با عوامل عقیدتی و سیاسی تهدید مذاهب (تبدیل تهدید به فرصت)، ارائه راهکار برای ایجاد فرصت های گفتمان و مشاوره بین مسلمانان با بهره مندی از آیات قرآنی، بررسی نقش رسانه ها در امر تقریب مذاهب اسلامی و بررسی رابطه مستقیم بین تقریب مذاهب و توسعه عمومی را از ‌مهم‌ترین موضوعات اعلام شده در این همایش اعلام کرد.

امام جمعه تالش در ادامه سخنان خود، بررسی مسؤولیت تاریخی علما و اندیشمندان دینی در امر تقریب مذاهب، تقریب عملی مذاهب اسلامی در گستره تاریخ اقوام تالش و اردبیل، رابطه بین تقریب مذاهب اسلامی با تقریب و تجمیع نیروهای انسانی کشور در زمینه های مختلف، نقش مدیریت تقریب مذاهب در جهت ایجاد امید و نشاط و تقویت حس وطن دوستی در بین جوانان مذاهب مختلف و نقش تقریب مذاهب با تقویت حس تعلق ملی بین نیروهای علمی مذاهب مختلف را از محورهای دیگر این همایش عنوان کرد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که در روز برگزاری همایش جهار مقاله منتخب در محورهای اعلام شده قرائت خواهد شد، گفت: افزون بر این، دو نفر از شخصیت‌های دینی نیز در مورد معیارهای تقریب مذاهب و بیداری اسلامی سخنرانی خواهند کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات