۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۳۹۴

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب‌‌های آشنایی با اسوه‌ها «حبیب بن مظاهر»، خاندان عصمت‌(ع)، روابط سالم در خانواده، جوان و آرامش، الگوی کامل به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.
جوان و آرامش روابط سالم در خانواده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب‌‌های آشنایی با اسوه‌ها «حبیب بن مظاهر»، خاندان عصمت‌؛ بررسی اجمالی زندگانی چهارده معصوم‌(ع)، روابط سالم در خانواده، جوان و آرامش، الگوی کامل نگاهی به سیره اخلاقی پیامبر اکرم‌(ص) به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

آشنایی با اسوه‌ها «حبیب بن مظاهر»
«آشنایی با اسوه‌ها» مجموعه‌ای است در معرفی چهره‌های برجسته تاریخ صدر اسلام، تا جوانان با این الگوهای کمال و خودسازی آشنا شوند؛ «حبیب بن مظاهر» از بزرگان شیعه از طایفه «بنی اسد» بود. در زمان پیامبر اکرم‌(ص) و امیرمؤمنان‌(ع) از یاران وفادار آنان به شمار می‌رفت و در نهضت کربلا در رکاب امام حسین‌(ع) جنگید و به شهادت رسید.

در این کتاب می‌خوانیم: عارفان مسلح، حبیب مظاهر اسدی، در دوران امیرالمؤمنین‌(ع)، در سال‌های خفقان اموی، در نهضت مسلم بن عقیل، پیوستن به کاروان کربلا، تبلیغ در جبهه، شب عاشورا، شوق شهادت، عاشورا، روز حماسه.

ویرایش دوم چاپ هفتم کتاب آشنایی با اسوه‌ها «حبیب بن مظاهر» به قلم جواد محدثی در سال 1390 و در قطع پالتویی با شمارگان دو هزار نسخه، 52 صفحه و به قیمت یک هزار تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

خاندان عصمت‌؛ بررسی اجمالی زندگانی چهارده معصوم‌(ع)
سیره معصومین‌(ع)، مجموعه برنامه‌ها و روش‌های زندگی فردی و اجتماعی است که از انوار الهی متأثر شده است. بیان این روش‌ها برای قشرهای مختلف به ویژه جوانان می‌توان راه‌گشای بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی آنان باشد؛ «خاندان عصمت» با استفاده از منابع معتبر اسلامی و با خامنه‌ای روان به معرفی چهارده معصوم‌(ع) و سیره آن بزرگواران پرداخته است.

اثر حاضر با انگیزه شناساندن پیامبر اکرم‌(ص) و اهل بیت‌(ع) به نسل حاضر و با زبان و منطق روز و به سبک نو و قابل فهم برای همگان به رشته تحریر درآمده است؛ در چاپ سوم کتاب تلاش شده است اعراف احادیث و متون عربی را اصلاح و برای هر موضوعی اسناد و مدارکش را در پاورقی بیان و کتاب‌نامه مفصل‌تری برای آن تهیه شود.

ویرایش دوم چاپ چهارم کتاب «خاندان عصمت»؛ بررسی اجمالی زندگانی چهارده معصوم‌(ع) به قلم سیدتقی واردی در سال 1390 و در قطع وزیری با شمارگان یک هزار نسخه، 268 صفحه به قیمت چهار هزار و هشتصد تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

روابط سالم در خانواده
خانواده با پیمان ازدواج پایه‌گذاری می‌شود و این زوج ستون اصلی حیاتی‌ترین نهاد اجتماعی، یعنی خانواده را تشکیل می‌دهند؛ در یک خانواده، هر اندازه روابط میان‌ِ همسران، صمیمی‌تر، سالم‌تر و پرجاذبه‌تر باشد، زندگی شیرین‌تر و باصفاتر می‌گردد و فرزندان بانشاط و موفقی تربیت می‌شوند. اما چگونه می‌توان این روابط سالم را برقرار کرد؟

اثر حاضر با طرح چنین سؤالی، مهم‌ترین مسایل مربوط به سالم‌سازی فضای خانواده را در این موضوعات بررسی کرده است؛ عوامل تحکیم خانواده، زندگی سالم زوج‌ها، ارتباط مطلوب همسران، جاذبه‌ها و دافعه‌ها، حقوق متقابل و اصول کلی رابطه بین والدین و فرزندان.

چاپ بیست و یکم کتاب «روابط سالم در خانواده» اثر داود حسینی در سال 1390 و در قطع رقعی با شمارگان دو هزار و پانصد نسخه، 216 صفحه و به قیمت سه هزار تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

الگوی کامل نگاهی به سیره اخلاقی پیامبر اکرم‌(ص)
نیاز انسان به الگوی سالم ناشی از ویژگی تأثیرپذیری اوست؛ این ویژگی نقش مهمی در تربیت فردی و اجتماعی او دارد، در این راستا خداوند در قرآن به معرفی اسوه‌های حسنه می‌پردازد که پیامبر اسلام‌(ص) احسن آنان شمرده شده است.

«الگوی کامل» با استفاده از آیات و روایات و با قلمی شیوا به بحث درباره «شخصیت فردی و اجتماعی پیامبر اکرم‌(ص) پرداخته است. از مباحث این کتاب می‌توان به زهد و ساده‌زیستی، آرایش ظاهری، احترام به بانوان، حیا و عفت، گذشت و ایثار، مشارکت در مشکلات و استقامت در راه هدف اشاره کرد.

چاپ چهارم کتاب «الگوی کامل» نگاهی به سیره اخلاقی پیامبر اکرم‌(ص) تألیف همت سهراب‌پور در سال 1390 و در قطع پالتویی با شمارگان یک هزار و دویست نسخه، 100 صفحه و به قیمت یک هزار و چهارصد تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

جوان و آرامش
جوانی، بهترین دوره از عمر انسان است که گاهی با طوفان‌هایی از خواسته‌ها و آرمان‌ها همراه می‌شود و اضطراب‌هایی را در پی می‌آورد و اگر کنترل و درمان نشوند، زندگی دائما در معرض تلاطم قرار می‌گیرد و آرامش انسان از کف می‌رود؛ اقدام اساسی برای مبارزه با این آفت، آگاهی دادن است.

در این نوشتار به مکانیزم‌های تخفیف دهنده و درمانی منبعث از آموزه‌های دینی اشاره شده و از یافته‌های تحقیقات و پژوهش‌های جدید نیز بهره برده شده است. این اثر نیز در همین جهت و برای تأمین آرامش برای جوان، اضطراب را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و به آثار و نشانه‌ها و ریشه‌های اضطراب، راه‌های درمان نگرانی و تحصیل آرامش و الگوهای آرامش می‌پردازد.

چاپ هفتم کتاب «جوان و آرامش» به قلم محمد سبحانی‌نیا در سال 1390 و در قطع رقعی با شمارگان یک هزار و دویست نسخه، 164 صفحه و به قیمت دو هزار و پانصد تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات