۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۵۸۸۸۲
امام جمعه مشهد:

انگیزه های تجاری و سیاحتی هویت پایتخت معنوی ایران را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: سوق دادن پایتخت معنوی ایران به سوی شهری تجارتی و سیاحتی شایسته شخصیت و هویت فرهنگی مشهد مقدس و وجود امام رضا(ع) نیست.
 امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، نخستین نیروگاه مقیاس کوچک شهری کشور، امروز در مراسمی در محل منطقه گردشگری سپاد خراسان با حضور آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد و نماینده مجلس خبرگان، سید مهدی درهمی مدیر عامل شرکت سپاد خراسان، محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی، حمید جلالوندی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی و جمعی دیگر از مسئولان افتتاح شد.

آیت الله علم الهدی در این مراسم نسبت به انحراف هویتی مذهبی مشهد مقدس هشدار داد و گفت: مسؤولان شهری مشهد مقدس بدانند اگر در مقابل این آسیب سکوت کنند قطعا خائن محسوب می‌شوند چرا که تغییر هویت عبادی و زیارتی مشهد مقدس آسیب فرهنگی شهر محسوب می شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یکی از آسیب‌های فرهنگی که امروز در پایتخت معنوی ایران  وجود دارد تغییر هویت مذهبی، عبادی و زیارتی شهر و سوق دادن آن به سمت شهری تجارتی و سیاحتی بوده که در واقع این امر بر هم زننده شخصیت فرهنگی و هویت فرهنگی شهر و وجود امام رضا(ع) است.

 وی ضمن اظهار تأسف از این که تاکنون اقدام مناسبی در راستای رفع و اصلاح این آسیب از سوی مسؤولان مرتبط صورت نگرفته است، اظهار داشت: از سویی در واقع  راه‌اندازی نخستین نیروگاه مقیاس کوچک شهری کشوردر منطقه سپاد در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی»  است.

این نیروگاه با مساحتی 8 هزار مترمربعی نخستین نیروگاه مقیاس کوچک شهری کشور محسوب می‌شود و تولید همزمان حرارت و انرژی سبب افزایش راندمان در این نیروگاه شده که عدد متوسط 35 درصد راندمان در سطح کشور را به 90 درصد می‌رساند.

همچنین ظرفیت تولید نیروگاه سه مگاوات برق بوده که در مرحله نخست تا 12 مگاوات و در مرحله بعد تا 25 مگاوات تولید آن قابل افزایش است.

برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از نخستین نیروگاه کوچک مقیاس شهری کشور 60 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته و نیز این نیروگاه با راندمان 44 درصدی انرژی الکتریکی و راندمان 45درصدی انرژی حرارتی همراه است./934/پ203/س 

 

 

 

 

ارسال نظرات