۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۷۶۸۷۹

اتحادیه اروپا درباره قرار دادن حزب‌الله در فهرست ترور به اتفاق‌نظر نرسیده است

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از عدم اتفاق نظر اتحادیه اروپا برای قرار دادن حزب الله در فهرست ترور خبر داد.
حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد کشورهای اروپایی درباره قرار دادن حزب‌الله در گروه‌های تروریستی به اتفاق‌نظر نرسیده‌اند.

 

ارزیابی ‌وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که در مرحله کنونی در میان کشورهای اتحادیه اروپا اتفاق‌نظر درباره قرار دادن حزب‌الله در فهرست‌گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

 

این موضوع با توجه به رویکرد اتحادیه اروپا در زمینه آینده همکاری این اتحادیه با رژیم صهیونیستی و با در نظر گرفتن تحریم‌شهرک‌هایی که در سرزمین اشغالی ساخته شده‌اند، نگرانی اسرائیل را تشدید کرده است.

 

2 روز پیش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابعی در وزارت خارجه اسرائیل مدعی شده بود که این اتحادیه در نشست هفته آینده وزرای خارجه کشورهای عضو، حزب‌الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار می‌دهد و این تصمیم قرار است با وجود مخالفت برخی کشورهای عضو، اتخاذ شود.

 

اسرائیل غاصب چندی پیش پس از حادثه انفجار اتوبوس اسرائیلی‌ها در شهر «بورگاس» بلغارستان فشار زیادی را به اتحادیه اروپا آورده تا بتواند این اتحادیه را مجبور به قرار دادن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی کند. صهیونیست‎ها با همراهی مقامات بلغار حزب‌الله را به دست داشتن در انفجار بورگاس متهم کرده و آن را دلیلی برای تروریست نامیدن حزب‌الله قرار داده‌اند./982/ب101/د

منبع:فارس

ارسال نظرات