۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۱۲۷۳
با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی؛

همایش شور آفرینان حسینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش شور آفرینان حسینی (تجلیل از خادمان و فعالان برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت خادم الرضا) با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش شور آفرینان حسینی (تجلیل از خادمان و فعالان برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت خادم الرضا) دوشنبه شب با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی در فرهنگسرای جوان استانداری قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این همایش که با حضور خادمان، فعالان و مسؤولان هیأت خادم الرضا(ع) قم برگزار شد، آیت‌الله مقتدایی نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و زارعی کوشا فرماندار قم به ایراد سخن پرداختند.
آیت‌الله مقتدایی در این همایش طی سخنانی باتأکید بر این‌که مجالس عزاداری امام حسین(ع) عبادت است، گفت:‌ باید با دید عبادت به مراسم عزای امام حسین(ع) نگاه کرد و نباید مجالس را شبیه مجالس لهو کنیم.
آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که مجالس عزای امام حسین(ع) دارای برکات فراوانی است، اظهار کرد: این مجالس باید از خرافات به دور باشد و برخی از رفتارهای ناشایست و مذموم نزد اهل بیت(ع) که در برخی از مجالس مشاهده می‌شود از بین برود.
حجت‌الاسلام عرب انصاری نیز در این همایش، با تأکید بر این‌که شیعیان هیچ‌گاه از امام حسین(ع) فاصله نگرفته اند، افزود: دشمنان اقدامات فراوانی برای از بین بردن هدف امام حسین(ع) انجام دادند که بی نتیجه ماند.
حجت‌الاسلام عرب انصاری تأکید کرد: همه کسانی که در مجالس عزای امام حسین(ع) نقش ‌آفرینی می‌کنند، در حال منتقل کردن فرهنگ عاشورایی و از ثواب ویژه الهی برخوردار هستند.
زارعی کوشا فرماندار قم از دیگر سخنرانان این همایش بود و از مسؤولان، خادمان و فعالان هیأت خادم الرضا(ع) در دهه اول محرم تقدیر کرد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هیأت‌های عزداری پرچم داران نهضت امام حسین(ع) هستند، گفت: باید به این مسأله توجه جدی داشت و گام‌های جدی برای تحقق این امر برداشت.
فرماندار قم با بیان این که مجالس عزاداری اهل بیت(ع) باید مردمی باشد، ابراز کرد: البته هیأت‌های عزاداری جدای از نظام اسلامی نیستند و مولود فضایی است که انقلاب اسلامی برای ما فراهم کرده است.
زارعی کوشا، تأکید کرد: هیأتی باید انقلابی باشد و هیأت‌های ما باید نیروی انقلابی برای نظام اسلامی تربیت کنند.
گفتنی است، در همایش شور آفرینان حسینی از خادمان و فعالان هیأت خادم الرضا(ع) تقدیر شد و این افراد هدایای خود را از دست آیت‌الله مقتدایی دریافت کردند./927/پ202/ی
ارسال نظرات