۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۹۳۸۴۹
استاد حوزه علمیه قم:

علت حرمت شکنی اهل بیت خلأ معرفتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به سخنی از ابن ابی الحدید درباره علت همراهی مردم جریانات سقیفه، گفت: توده مردم فکر می کردند، در آخرین ملاقات، پیغمبر اسلام از رأی خود در مورد ولایت حضرت علی برگشته اند.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد میرشفیعی، از اساتید حوزه علمیه قم، در مراسمی که با عنوان سنت نبوی در رفتار اهل بیت، شب گذشته در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، با اشاره به درست ادا نشدن حق پیامبر اکرم(ص) در میان مسلمانان، گفت: معرفت نسبت به این شخصیت بزرگ الهی در میان مسلمانان بسیار کم است و حرمت شکنی های به وجود مبارک حضرت تاکنون نیز ادامه پیدا کرده است.

وی از جمله تمایزات میان پیامبر اکرم (ص) و دیگر انبیا را، قرار داده شدن مزد رسالت برای آن حضرت عنوان کرد و افزود: خداوند مزد رسالت حضرت را مودت و ذبی القربی معرفی کرده است که به معنای دوستی خالصانه نسبت به اهل بیت(ع) می باشد که تنها عده ای خواهند توانست این مزد رسالت را به انجام برسانند که صادقانه در این راه گام بردارند.

استاد حوز علمیه قم درباره ثمره این مزد رسالت بیان داشت: خداوند و اهل بیت (ع) مظهر غنی محض هستند و این دوستی تنها سبب خیر و برکت برای خود انسان است و زمانی که امام حسین(ع) در دشت کربلا فریاد «هل من ناصر ینصرنی» سر می دهد نه برای یافتن یاور است، بلکه معنایش این است که چه کسی هست تا من به کمکش بیایم و این اجر دوستی تنها به نفع خود انسان است.

وی در ادامه به بررسی ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) که در قرآن نیز بیان شده، اشاره کرد و گفت: از جمله خصوصیات اخلاقی که تنها مخصوص پیامبر اکرم(ص) است، «رحمة للعالمین» است که با آمدنش مایه عزت همه عالمیان شده است و خلق عظیم از دیگر صفات بی مانند پیامبر اکرم(ص) در میان دیگر انبیای الهی است که ما مسلمانان هنوز نتوانسته ایم آن حضرت را به درستی بشناسیم.

حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به ویژگی دو منبع نور که پیامبر(ص) در میان امت به یادگار گذاشتند، بیان داشت: تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) سبب دوری از گمراهی، فساد، آفت ها و جنگ ها و بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود و آن چه دنیای کنونی دستخوش آن شده است، نشأت گرفته از فاصله گیری انسان از منبع وحی و اهل بیت(ع) است.

وی فاصله گیری از مکتب اهل بیت(ع) را همزمان با وفات پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: بعد از وفات پیامبر(ص)، اقداماتی از طرف هم پیمانان سقیفه صورت کرد که از آن جمله، خلیفه دوم دستور داد که تمام احادیث و سخنانی که از پیامبر شنیده و نوشته شده را به مدینه بیاورند و بعد از جمع آوری همه آن ها را به آتش کشید و تنها منبع رجوع مردم را قرآن اعلام کردند.

این استاد حوزه علمیه قم در مورد دیگر اقدامات در زمینه محو اهل بیت(ع) که در جامعه صورت گرفت، عنوان کرد: عثمان نیز با جمع آوری قرآن هایی که در حاشیه آنها احادیث پیامبر(ص) نوشته شده بود و سوزاندن آنها گامی دیگر در جهت مخفی ماندن سخنان پیامبر(ص) برداشت و در زمان معاویه نیز کسانی که در فضایل ابوبکر و عمر احادیثی از پیامبر(ص) می آوردند و علی(ع) و اولادش را مورد سب قرار می دادند، حقوق مادام العمر دریافت می کردند و اصحاب پیامبر که احادیث آن حضرت را جمع آوری کرده بودند، به زندان افتادند.

حجت الاسلام میرشفیعی بهانه این گروه را اشتباه شدن سخنان پیامبر(ص) با قرآن عنوان کرد و این در حالی بود که در زمان حیات حضرت، 200 کاتب وحی قرآن را نوشته بودند و تنها دلیلشان این بود که نمی خواستند سخنانی که پیامبر(ص) در زمان حیاتش درباره لعن و نفرین آن ها عنوان کرده است، و آن چه در باره فضیلت اهل بیت و جانشینی بعد از خود عنوان کرده است، به دست آیندگان برسد که مهم ترین خطر برای حکومتشان به شمار می رفت.

وی مهم ترین ثمره این اقدامات را به وجود آمدن دین جدیدی برگرفته از احادیث جعلی عنوان کرد که از مهم ترین دلایل اختلاف میان شیعه و سنی است که حتی در کوچک ترین احکام نیز با هم اختلاف دارند و این اختلافات تا زمان قیام حضرت مهدی (ع) ادامه خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: همه ائمه (ع)، شهداء سقیفه بنی ساعده هستند و نتیجه این اقدامات بنی امیه و خلفای وقت، تشکیل جمعیت هایی چون طالبان، وهابیان و سلفیان و کشتار ائمه معصومین و به دنبال آن کشتار شیعیان می باشد و و نتیجه این شد که حادثه کربلا به وجود بیاید، با وجودی که هنوز 50 سال از رحلت پیامبر (ص) نگذشته بود.

حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به سخنی از ابن ابی الحدید درباره علت همراهی مردم با این آن جریانات، گفت: توده مردم فکر می کردند که این افراد جزء اصحاب، یاران، اقوام پیامبر بودند و در روزهای آخر حضرت به ملاقاتش رفته و گمان کردند که بعد از آن ملاقات پیامبر از سخنان خود برگشته است و حرفایی که آنان می زنند سخنان جدید پیامبر است و این شد شناسنامه حدیث در بین اهل سنت با تمام جعلیاتی که رد آن وجود دارد./939/پ202/س

ارسال نظرات