۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۱۰۷۹۸

تازه های نشر آستان قدس رضوی به مناسبت ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ کتاب «منتخب تحفه‌الزائرین» شامل گزیده‌ای از زیارت‌نامه‌ها و دعاهای ائمه اطهار(ع) و کتاب «روان‌شناسی تبلیغ» از مجموعه کتاب‌های فعالان فرهنگی از سری تازه های نشر آستان قدس رضوی به مناسبت ماه مبارک رمضان روانه بازار نشر شد.
عکس کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، کتاب «منتخب تحفه‌الزائرین» به سفارش سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به چاپ رسیده و شامل گزیده‌ای از زیارت‌نامه‌ها و دعاهای ائمه اطهار(ع) است.

 

نسخه خطی تحفة‌الزائرین یکی از نسخه‌های نفیسی است که در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. این نسخه که چند زیارت و نیایش ارزشمند را در بر می‌گیرد، به قلم میرزا علی خان نائینی در مدت اقامتش در مشهد نوشته شده‌است.

 

این نسخه دربردارنده زیارت جامعه کبیره، مناجات منظوم عینیه علوی، زیارت جوادیه، زیارت وارث، زیارت امین الله، زیارت هفت حدیث، زیارت حضرت صاحب‌الزمان(عج)، مناجات علوی در فرج بعد از شدت، زیارت مخصوص حضرت رضا(ع)، زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) معروف به «وارث» و ... است که پایان بخش آن، رباعیاتی از ابوسعید ابوالخیر و شعری از کاتب را شامل می‌شود.

 

کتاب«منتخب تحفه‌الزائرین» در قطع رحلی کوتاه و شمارگان یک‌هزار نسخه روانه فروشگاه‌های ‌نشر شده ‌است.

 

علاقه‌مندان افزون ‌بر خرید حضوری، می‌توانند این کتاب را از طریق فروشگاه الکترونیکی به‌نشر به آدرس behnashr.com سفارش دهند.

 

کتاب «روان‌شناسی تبلیغ»منتشر شد

 

کتاب «روان‌شناسی تبلیغ» از مجموعه کتاب‌های فعالان فرهنگی موسسه جوانان آستان قدس رضوی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی واعظ موسوی نوشته شده و با بیانی شیوا به موضوع تبلیغ و ضرورت‌های آن می‌پردازد.

 

تبلیغ در اسلام و قرآن، دانش در تبلیغ عملی، علم خطابه، دانش مناظره، مجهز بودن به مدیریت ارتباط تربیت متفکر خود جوش، تربیت عقلانی، پرهیز از مریدپروری و ظاهر مناسب از جمله مباحثی است که در بخش تبلیغ و اصول آن عنوان شده است.

 

سخن گفتن کریمانه و محترمانه با مخاطب، پرهیز از نسبت ناروا به خداوند، معصومین(ع) و باورهای دینی، ابراز شجاعانه باورها، سخن گفتن پسندیده، تأکید بر وجوه اشتراک، غلو نکردن و به نرمی سخن گفتن نیز از جمله مطالبی است که در بخش شیوه‌های تبلیغی در قرآن به آن اشاره شده است./934/پ202/ب4

ارسال نظرات