۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۲۱۱۴۰۶
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

دشمن شناسی و زمان شناسی مهم ترین آثار تربیتی و اجتماعی حضور در مساجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صالحیان مسجد را دانشگاه تربیت نفس و روح عنوان کرد و گفت: زمان شناسی، دشمن شناسی و امام شناسی، مهم ترین آثار تربیتی و اجتماعی حضور در مسجد است.
حجت الاسلام صالحيان، مسؤول کميته مساجد دهه فجر اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، دیشب در جمع خیرین اصفهانی که برای آزادی زندانیان غیر عمد گرد هم آمده بودند، گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی توسط ارگان ها و نهادهای دولتی در ماه مبارک رمضان نمونه عینی عمل به شعار امسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است که دارای پیام های شعار امسال می باشد.

وی با بیان آیه «تَعاوَنُوا عَلَى الْبرِّ وَ التَّقْوى» گفت: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی نمونه عینی عمل به این آیه قرآن است که با تشکیل انجمن ها و نهادهای مردمی به صورت تعاونی بر و نیکی و تقوا را در جامعه گسترش می دهید.

حجت الاسلام صالحیان ضمن تقدیر از خیرین در جهت آزادسازی زندانیان مالی بیان داشت: بدترین نوع زندانی برای انسان، زندان نفس و بدی ها شدن است و در طول تاریخ شاهد هستیم کسانی چون حضرت یوسف و امام موسی کاظم(ع) در بند زندان گرفتار بودند، پس هر کس که در زندان است، صرفاً یک فرد بدکار نیست.

 وی در ادامه افزود: تلاش برای آزاد کردن یک زندانی مالی، به نمایش درآوردن آموزه های مکتب تشیع و پیروی از مکتب امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) است که خیرین با این اقدام خود و به تصویر کشیده شدن آن در رسانه ها، تبلیغی جهانی برای معرفی دین اسلام و مکتب تشیع انجام می دهند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان حضرت علی(ع) را نمونه اعلای اجرای حقوق بشر دانست و افزود: رفتار حضرت علی(ع) به عنوان خلیفه جامعه اسلامی در رابطه با محرومین و نیازمندان جامعه مهم ترین الگو برای ما در زمینه عفو و گذشت و خدمت به همنوعان است.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت درباره قاتل خود این گونه سفارش می کنند که اگر زنده بمانم ابن ملجم را عفو می کنم و تا زمانی که زنده هستم با او به نیکی رفتار کنید و کسانی که در این گونه مسائل از حق خود می گذرند، پیروان واقعی مکتب علوی هستند.

حجت الاسلام صالحیان در ادامه آشنایی با مکتب حیات بخش اهل بیت را اصلی ترین راه برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: وارد کردن مکتب حیات بخش ائمه(ع) در بطن زندگی مهم ترین راه برای رسیدن به بندگی و دوری از تزاحمات دنیایی است.

وی با بیان حدیثی قدسی، بالاترین عبادت را خدمت به خلق عنوان کرد و گفت:‌ عبادت دارای دایره وسیعی است و پیام آن خدمت به خلق است و اگر خداوند عباداتی چون حضور در نماز جماعت و حج را بیان می کند، مهم ترین حکمت برای گردهم آیی و اجتماع مسلمانان، آشنا شدن با مشکلات دیگران و رفع آن است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در پایان مسجد را دانشگاه تربیت نفس و روح عنوان کرد و بیان داشت: زمان شناسی، دشمن شناسی و امام شناسی، مهم ترین آثار تربیتی و اجتماعی حضور در مسجد است.

وی در ادامه گفت: انسان مسلمان زمانی ارزش واقعی خود را پیدا خواهد کرد که دارای بصیرت و بینش سیاسی زمان خود باشد و مسجد مهم ترین جایگاه برای رسیدن به این مباحث است./1306/پ202/ب 

ارسال نظرات