۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۱۲۵۶۷
نماینده ولی فقیه در سمنان:

باید با بندگی خالصانه شاکر میهمانی بزرگ خداوند باشیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: باید با بندگی خالصانه شاکر میهمانی بزرگ خداوند و لطف بی‌کران حضرت حق باشیم که بار دیگر لیاقت نشستن برخوان نعمت الهی را در رمضان دیگری نصیب ما کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، امام جمعه سمنان در دیدار با فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه این استان و برخی دیگر از مسؤولان که در محل دفتر ایشان برگزار شد با بی‌شمار خواندن الطاف الهی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید نگاهمان را تغییر دهیم و بدانیم که این خوان نعمت الهی یک سفره مادی نیست، بلکه سفره و فرصتی بی‌نظیر برای فراهم کردن توشه معنوی است.

 

وی با بیان اینکه عبادت و بندگی خالصانه در درگاه خداوند از وظایف خطیر انسان‌ها و در عین حال یک امتیاز و حق است تصریح کرد: باید با تسلیم فرامین الهی بودن نعمت بندگی را ارج بنهیم، خود را در برابر ارتکاب گناهان مصون نگه داریم در حقیقت جسم و روحمان را در ماه مبارک رمضان برای تمامی ماه‌ها باقیمانده بیمه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حرمت ماه مبارک رمضان را پرهیز از گناه عنوان‌کرد و افزود: نباید اجازه داده شود بی‌‌حجابی و بدحجابی توسط افرادی راه گم کرده در سطح شهرها و محله‌ها رواج یابد، باید از راه‌های شرعی و قانونی جلوی رواج منکرات در جامعه گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی طعام سفره بزرگ الهی در ماه رمضان را دعا و مناجات و عبادت و به‌ویژه شب‌های پرفضیلت قدر دانست و خاطر‌نشان کرد: باید بکوشیم از آن دسته افرادی نباشیم که وقتی رمضان به پایان می‌رسد چیزی جز حسرت و افسوس برایشان باقی نمی‌ماند بلکه باید فرصت بندگی و تعالی را غنیمت بدانیم.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به آغاز به‌کار طرح‌های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در طول ماه مبارک رمضان و اهمیت فعالیت بسیج و سپاه پاسداران در راستای احیاء عمل به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه، تصریح کرد: سپاه و بسیج مجموعه‌ای خوشنام هستند و همواره خدمتگزاری به مردم، دستگیری از محرومان و پاسداری از ارزش‌های دینی سرلوحه کارها و اولویت‌های نخست سپاه و بسیج بوده است.

 

وی با تأکید بر اینکه پاسداران موظف به حفظ این خوشنامی و درخشندگی نه‌تنها در حیطه کار و انجام وظیفه خود بلکه تسری آن به خانواده و ارتباطات فامیلی و اجتماعی خود هستند، خاطرنشان کرد: هنگامی که امام خمینی(ره) به‌عنوان عبد صالح خدا و رهبری با جایگاه والای انسانی و معنوی می‌فرماید: " ای کاش من هم یک پاسدار بودم " اهمیت و جایگاه پاسداران در جامعه ما بیش از پیش مشخص می‌شود./977/پ202/ب

ارسال نظرات