۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۲۱۲۸۸
رییس بنیاد بین المللی اسراء:

عدم شناخت صحیح از دین زمینه ساز انحراف است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی اسراء، تفقه در دین را نیاز اساسی و مهم جامعه امروز دانست و گفت: پدید آمدن گروه هایی نظیر داعش، بهائیت و وهابیت به دلیل عدم تبیین صحیح دین است.
جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید این حوزه گفت: یک مدرسه علمیه زمانی می تواند موفق باشد که عالمان آن در حوزه اجتماعی بتواند با آثار مفید و ارزشمندی در جامعه آشکار شوند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که حضور مؤثر عالمان فرهیخته در جامعه ضروری است، افزود: برای تحقق این امر عوامل بسیاری را باید در خدمت گرفت تا منجر به تربیت عالمانی فرزانه شود که بتوانند جامعه را به خوبی هدایت کنند و از صدمه های که از شرق و غرب به جامعه اسلامی وارد می شود مصون بدارند.

 

وی خاطر نشان کرد: تربیت همچنین افرادی جز با به صحنه آمدن افرادی که در جنبه معرفتی بسیار بالا هستند امکان پذیر نخواهد بود و نیازمند تحقق یک حماسه است.

 

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: خداوند با زبان وحی دو رسالت برای حوزه های قرار داده است که شامل رسالت علمی و عملی است که رسالت علمی همان دین شناسی است که در عصر کنونی برای ما معنای عمیق تری دارد.

 

رییس بنیاد بین المللی اسراء با بیان این که امروز تفقه در دین نیاز ضروری عصر حاضر ما است، ادامه داد: نبرد امروز در دنیا، نبرد ادیان و فرهنگ ها است، اما بعضی از این فرقه های نوظهور از جمله بهاییت و وهابیت دین نیستند بلکه عواملی هستند که سعی دارند خود را به دین بچسبانند و اگر شاهد این هستیم که این جریان های ضد دینی بوجود آمده است به دلیل عدم تبیین صحیح از دین است.

 

وی یکی از رسالت های دیگر حوزه های علمیه را اعزام مبلغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های جدی که جامعه ما دارد ابلاغ صحیح دین است که باید از سوی  علما به درستی انجام گیرد.

 

حجت الاسلام رضایی، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در این مراسم بیان داشت: عملیات اجرایی ساخت حوزه علمیه امام حسن عسکری از سال 80 آغاز و سه سال بعد فعالیت علمی خود را آغاز کرده است.

 

وی با بیان این که تأسیس حوزه علمیه امام حسن عسکری تأثیر به سزایی بر فضای فرهنگی و اجتماعی شهرستان آمل داشته است، افزود: طلابی که در این حوزه های علمیه پرورش می یابند می توانند به عنوان فعالان فرهنگی و تبلیغی در جامعه حضوری پررنگ و اثرگذار داشته باشند.

 

حجت الاسلام رجایی در ادامه سخنان خود از ساخت چهارمین ساختمان این حوزه در حوزه پژوهشی در زمینی به وسعت سی هزار متر مربع خبر داد و خاطرنشان کرد: با ساخت این مجموعه شاهد تحولی در حوزه پژوهشی خواهیم بود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات