۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۲۳۷۹۵
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد:

اینترنت پرسرعت می تواند از تهدید به فرصت تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه دارالحکمه تهران گفت: به جای این‌که اینترنت تهدیدی برای ما باشد می تواند تهدیدی برای غربی ها باشد و این مثل آب خوردن است، فقط اگر جوانان مذهبی تصمیم بگیرند کافیست.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم شام شهادت امام باقر(ع) که شامگاه پنج شنبه دهم مهرماه در حسینیه قهرودیهای تهران برگزار شد گفت: امام باقر(ع) نقش کلیدی را در احیای اسلام داشتند، درست است که خون اباعبدالله الحسین(ع) باعث شد دین نابود نشود ولی بعد از امام حسین(ع) اقدامات امام باقر(ع) باعث احیای اسلام شد و امام باقر(ع) بعد از امام حسین(ع) کار و رسالت خودشان را آغاز کردند، این طوری نبود که ایشان بعد از شهادت امام سجاد (ع) فعالیت خود را شروع کنند.

وی با بیان این‌که در زمان زندگی امام سجاد(ع) هم فرزند پنج ساله‌شان به عنوان نابغه جهان اسلام مطرح بودند اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های خاص زمان امام باقر (ع) که نقش ایشان را نشان می داد این است که تا آن زمان گفتن قال رسول الله (ص) ممنوع بود و از زمان امام باقر (ع) کم کم با تلاش ائمه هدی بود که قال رسول الله گفتن باب شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که برخی از خلفا ممنوع کرده بودن «قال رسول الله» گفتن را و بعد بنی امیه گردن می زدند و زبان می بریدند برای جرم قال رسول الله گفتن گفت: بنی امیه وقتی بعد از شهادت امام حسین (ع) در دوران ضعف نسبتا قرار گرفتند امام سجاد و امام باقر (ع) تلاش کردند قال رسول الله گفتن را مرسوم کنند. حالا این کار از طریق امام باقر (ع) انجام شد و بعضی مردم اعتمادی به امامت نداشتند و از دوستان حضرت بودند ایشان را امتحان می کردند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: امام از طریق جابربن عبدالله انصاری این کار را انجام می دادند آخرین صحابه پیامبراکرم (ص) که در زمان  پیغمبر اکرم (ص) جوان بوده است و خیلی هم محترم بود در مدینه به عنوان آخرین صحابه که پیغمبر را دیده، ایشان مرید امام باقر (ع) شده بود و علنی ابراز عشق می کرد و مردم از جابر می پذیرفتند و حضرت از طریق جابربن عبدالله انصاری سخنان پیغمبراکرم (ص) را نقل می کردند حالا جدا از این‌که مردم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را اهل علم می دانستند.

وی افزود: شما می بینید الان بیشترین حدیث از امام صادق(ع) نقل می شود و به ما می رسد، این فضا را امام باقر (ع) فراهم کردند، امام سجاد (ع) که نوعا به کارهای علمی نمی پرداختند، یک حلقه واسطی بودند بین امام حسین و امام باقر(ع) البته خود این حلقه واسط نقش بسیار کلیدی داشتند، هزاران غلامان را خریدند و از نظر روحی تربیت کردند و در جامعه اسلامی منتشر کردند یعنی زمینه پذیرش امام باقر و امام صادق(ع) را دقیقا امام سجاد(ع) ایجاد کردند آن هم در شرایطی که حجاج بن یوسف سقفی که والی مدینه بود و در زمان واقعه حره ها که آن همه کشتارها انجام شد یعنی شاید بتوانیم بگوییم فقط چند نسل از شیعیان در زمان امام سجاد (ع) قتل عام شدند حتی مومنین نیم بند.

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه تهران خاطرنشان کرد: واقعا کسی از آن‌هایی که می توانست امام حسین(ع) را یاری کند ولی نکرد سالم باقی نماند همه نابود شدند به بدترین ظلم‌ها و در آن شرایط سخت و تنگنای عجیب یک نسل از مومنین و شیعیان جدید را امام سجاد(ع) ساخته و پرداخته کردند.

این استاد حوزه علمیه افزود: زمان امام سجاد و امام باقر(ع) آن قدر سخت بود که با کوچکترین صحبتی سر می بریدند مثلا یک جابر دیگری بود که از علمای زمان خود بود و حضرت برای نجات دادن جان ایشان نامه ای نوشتند که جابر خود را به دیوانگی بزند تا جان سالم به در ببرد.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: کاش ما هم کمی اصول کار برای دین را یاد می‌گرفتیم و به یکدیگر یاد می‌دادیم، یعنی شرایط ما میلیاردها برابر بهتر از زمان امام باقر (ع) است، حالا ما چقدر کار می کنیم؟ تقریبا هیچی کار نمی کنیم.

وی تصریح کرد: همین اینترنت، به جای این‌که اینترنت تهدیدی باشد برای ما می‌تواند تهدیدی باشد برای آنها و این مثل آب خوردن است فقط اگر همین شما تصمیم بگیرید کافیست.

این واعظ برجسته با بیان این‌که غربی ها دیگر حرفی برای گفتن ندارند اظهار داشت: در فتنه 88 آنقدر چیزی برای گفتن نداشتند که به خیابان می آمدند، کسی را می کشتند تا بتوانند چیزی برای پخش کردن داشته باشند. شما با یک قدمی که بردارید می توانید میلیون‌هاکلیپ ایجاد و پخش کنید. همین‌هایی که در این سی و پنج سال بعد از انقلاب گرایش به غرب داشتند حرفهایی زدند که الان نمی‌شود دوباره تکرارش کنند و از خدایشان هست کسی یادآوری نکند که «تو یک موقعی پست داشتی، این حرف را زدی یادت است؟» همین یک قدم، میلیون‌ها پست می شود. حرفهایی که برخی از سیاستمداران با اصرار می زدند، لازم نیست برای پیدا کردنش بروید پستو را بگردید، آن حرف‌ها را با عکس بذارید پیش حرف‌های الان، آب می شوند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این‌که الان به کامپیوتر هم نیاز نیست با موبایل می توانید یک کاری برای دین انجام بدهید گفت: یک خانمی در سازمان ملل حرف‌های حقی زده، حرف‌های او را به جهانیان برسانید بگذارید دلش خوش باشد که اگر کسی در این عالم حرف حقی زد ایرانی های باوجدان حرف هایش را به جهانیان می رسانند، رها نکنید حرف‌های این رییس جمهور را، میلیونها پیام باید به سمت آرژانتین برود.

وی با بیان این‌که به کار کردن امام سجاد و امام باقر (ع) نگاه کنید ببنید ایشان هیچ فرصتی را برای دفاع از دین از دست دادند و همواره در حال فعالیت بودند تصریح کرد: به خدا می توانیم اینترنت را تبدیل به تهدید بکنیم برای دشمنان، نمی‌دانید آنها چه هزینه ای برای این کار انجام دادند و ما می توانیم تهدیدشان کنیم.

متولی مدرسه علمیه دارالحکمه گفت: من تا از اوایل انقلاب یاد می کنم یاد یکی از سختی هایی می‌افتم که از خاطرم نمیرود. ما اول دبیرستان بودیم باید شب‌ها جلوی مسجد  پاس می دادیم ، این مرگ بود برای ما بعدش که جنگ شروع شد بدتر شد. حالا بنده که فقط یه شاهد کوچک بودم ولی تا به حال شده کسی به خاطر اسلام از خوابش بزند؟ یک ذره وقت بگذارید.

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: امشب همه ما برویم نزد امام باقر (ع) بگوییم ای امام باقر (ع) چه کمکی از ما برمی‌آید؟ شما را به خدا فقط برای خودتان زندگی نکنید. کمی سختی بکشید، یک ذره، اهل بیت (ع) خیلی دل رحم هستند یک ذره تلاش کنی تحویلت می گیرند./95913/پ202/ص

ارسال نظرات