۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۵۷۷۱۱
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب:

کثرت جمعیت در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگ برنده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بحران جمعیتی را در کشور باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی٬ سیاسی٬ امنیتی٬ فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: مؤمنان مکلفند از تعمیق این بحران جلوگیری کرده و به حل آن کمک کنند.
حجت الاسلام سيد جلال رضوي مهر
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ کنترل جمعیت را به طول کامل مخالف با سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: تاریخ نشان می‌دهد که کشورهایی که با تحدید نسل مواجه بوده‌اند همواره مرتع نشخوار بیگانگان گشته‌اند.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: با درک به موقع و اقرار مسؤولان در این زمینه باید خانواده‌های حق شناس٬ این بحران را برطرف کرده و زمینه تهدید را برای کشور٬ انقلاب٬ دولت و ملت مومن ایران برطرف کنند.
حجت الاسلام رضوی مهر افزود: امروز فرزند داری و تربیت فرزند عبادتی بس عظیم در پیشگاه خداوند است؛ نیروهای تکفیری نیز با تله‌های انفجاری٬ عملیات‌ انتحاری و شبیخون‌های پی در پی به دنبال تقلیل جمعیت مؤمنان می‌باشند.
وی اظهار داشت: کنترل بی جای خانواده‌ و تخیلی و فانتزی فکر کردن٬ این تهدید را دو چندان کرده است؛ کودکی که عمو٬ دایی٬ خاله و عمه او عروسک‌های پوشالی هستند٬ کودکی رنجور٬ آسیب دیده روانی و منزوی خواهد بود.
استاد حوزه علمیه قم افزود: کودکانی که در خانواده‌های با جمعیت زندگی می‌کنند و از نعمت خواهر و برادر برخوردارند شاداب٬ عاقل و آرامند؛ بنابراین خانواده‌های مومن مکلفند٬ از عمیق شدن این بحران جلوگیری کرده و ازدیاد نسل را یکی از ضرورت‌های حفظ امنیت و بالا بردن عیار حفاظتی برای تهدیدات علیه کشور بدانند.
حجت الاسلام رضوی مهر گفت: کثرت جمعیت در میادین سیاسی٬ اقتصادی٬ فرهنگی و نظامی برگ برنده‌ای است که در کنار سلاح‌های پیشرفته می‌تواند نقش آفرینی کند؛ وعاظ٬ خطبا٬ نویسندگان٬ مستندات فیلم‌ها و گویش‌ها باید بر این منوال حرکت کنند و این واقعیت را تبلیغ کنند.
وی ادامه داد: در تنظیم قانون٬ قوه مقننه و در اجرا دولتمردان باید بکوشند تا قوانینی که در سهولت این امر به یاری خانواده‌ها می‌شتابد را وضع کرده و اجرا نمایند تا دغدغه‌های اقتصادی و ترس از آینده٬ والدین را به افکار منفی و تفکرات دور از حقیقت وا ندارد.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در پایان ابراز امیدواری کرد: با عمل به احادیث و گفته ‌های معصومین بتوانیم به عنوان مسلمان حقیقی تکلیف خود را در این زمینه ایفا نماییم./836/ت302/ج
ارسال نظرات