۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۶۷۵۰۶
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

خداگرایی، ولی‌گرایی و والاگرایی؛ بهترین را‌ه‌های نشان دادن نقش قرآن در زندگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ایمانی‌خواه گفت: برای نشان دادن قرآن در زندگی باید خدا گرایی، ولی گرایی و والاگرایی که خیر دنیا و آخرت در اخلاق اسلامی و قرآنی در زندگی است، حکم فرما شود.
حجت الاسلام رضا ايماني خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام رضا ایمانی‌خواه، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش تجلیل از حافظان وحی که در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: عده‌ای برای نزدیکی به قرآن، قرآن ناطق که علی(ع) بود را به شهادت رساندند پس از امیرمؤمنان نیز با امام حسین(ع) مقابله شد.

 

وی عنوان کرد: اکنون شاهد هستیم با همین قرآن دو پیام به دنیا رسانده می‌شود یک عده با همین قرآن پیام محبت و مودت را نشر می‌دهند و عده‌ای نیز با همین قرآن مسلمان‌کشی می‌کنند و کارشان حتی از شیعه کشی نیز گذشته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: سؤال اینجاست که تنها همین‌که خودمان حافظ قرآن باشیم کافی است؟ خیر، اگر فرزندان و خانواده بی‌بهره بمانند ظلم بزرگی به قرآن کرده‌ایم.

 

حجت الاسلام ایمانی‌خواه را‌ه‌های زنده کردن نقش قرآن در زندگی را برشمرد و عنوان کرد: برای نشان دادن قرآن در زندگی باید خدا گرایی، ولی گرایی که به تعبیر شیعه امام و به تعبیر اهل سنت صحابه هستند و والاگرایی که خیر دنیا و آخرت در اخلاق اسلامی و قرآنی در زندگی است، حکم فرما شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهید اخلاقتان دینی و اسلامی باشد گام اول توبه است در توبه باید پشیمانی و تصمیم به ترک گناه و جبران اشتباه تا حد توان باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه گام دوم اسلامی‌شدن اخلاق را مشارطه دانست و گفت: پس از توبه مشارطه است یعنی انسان با خود شرط کند با تذکر دینی، سومین مرحله مراقبت است که چگونه روزهایمان را سر می‌کنیم و پس از آن محاسبه و پنجمین مرحله معاتبه و معاقبه که به معنای سرزنش کردن نفس در برابر گناه است./831/پ203/ب4

ارسال نظرات