۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۸۰۰۵۹

حاشیه های نشست خبرنگاران قم با رییس مجلس

خبرگزاری رسا ـ نشست صمیمی مدیران مسؤول، سردبیران و خبرنگاران استان قم با رییس مجلس شورای اسلامی در حالی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد که خبرنگاران از وضعیت ضعیف معیشتی خود شکوه کردند و خواستار حل مشکل بیمه خبرنگاری شدند.
نشست اصحاب رسانه قم با رييس مجلس نشست اصحاب رسانه قم با رييس مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست صمیمی مدیران مسؤول، سردبیران و خبرنگاران استان قم با رییس مجلس شورای اسلامی با چهار روز تاخیر امروز 21 مردادماه در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست که با تاخیر حداقل یک ساعته آغاز شد، حجت‌الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: قم به عنوان مرکزیت جهان تشیع و یک پایگاه بزرگ برای جهان اسلام می‌طلبد تا فعالیت‌های هرچه بیشتری در عرصه فرهنگ انجام دهد.

 

وی با تأکید بر اهمیت دوچندان انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان قم ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی ظرفیت‌هایی است که جهان اسلام به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

 

حجت‌الاسلام دانشی ابراز امیدواری کرد تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری قم به تحقق هرچه بیشتر منویات رهبر معظم انقلاب و نیز اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید بینجامد و از رییس مجلس شورای اسلامی و شهردار قم در گسترش اختیارات و فعالیت‌های فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استمداد طلبید.

 

در بخش دیگری از این نشست صمیمی، نمایندگانی از روزنامه‌های محلی، عکاسان خبری، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری استان قم و مرکز خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخن و بیان درد و دل‌های خود با رییس قوه مقننه پرداختند.

 

عبداللهی به عنوان نماینده روزنامه‌های محلی، محمد رفیعی موحد نماینده عکاسان خبری، خانم حیدری به نمایندگی از خبرگزاری ها، ناصر اطهری نماینده مرکز خبر صدا و سیمای قم و یعقوبی به عنوان نماینده پایگاه‌های خبری استان قم در سخنانی بر لزوم توجه دکتر لاریجانی برای رفع مشکلات حرفه‌ای خبرنگاران تأکید کردند.

 

بر اساس این گزارش، چند تن از این نمایندگان خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی به مشکل بیمه خبرنگاری و عدم وجود دفتری برای خانه مطبوعات در استان قم اشاره داشتند که دکتر لاریجانی در پاسخ ابراز کرد که سال‌های گذشته نیز این مشکلات بیان شد و ما درباره بیمه خبرنگاری رایزنی‌های لازم را انجام دادیم؛ اکنون خبرنگاران باید از طریق مدیر کل ارشاد قم پیگیر بیمه خود باشند.

 

رییس قوه مقننه همچنین از شهردار قم درخواست کرد تا ساختمانی را برای خانه مطبوعات استان در نظر بگیرد و هزینه خرید و یا ساخت آن را در مقابل بدهکاری‌های جاری شهرداری بسیار ناچیز دانست.

 

در این نشست یکی از نمایندگان خبری گفت: خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران قم تا کنون خدمت چندانی را به اهالی رسانه نداشته‌اند. وی با مزاح گفت البته خانه مطبوعات یک مرتبه پفک لوسی به خبرنگاران هدیه داد اما انجمن صنفی همان را هم نداده است!

 

لاریجانی در پاسخ به این انتقاد و درخواست امکانات و تسهیلات برای خبرنگاران گفت: من از مسؤولان مربوطه می‌خواهم تا این بار، به خبرنگاران چیبس هدیه دهند./997/پ202/ج

ارسال نظرات