۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۱۷۸

انتقاد آیت الله مکارم از خود باختگی و غرب زدگی برخی افراد/ دانشگاه های تک جنسیتی باید گسترش پیدا کند

خبرگزاری رسا - حضرت آیت الله مکارم شیرازی از غرب زدگی و خود باختگی برخی افراد در برابر فرهنگ منحط غرب انتقاد کرد و گفت: نباید به شعارهای کسانی که کورکورانه از غرب تقلید می کنند، اعتنا کرد.
آيت الله مکارم شيرازي حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان این که امروز یک عده غرب زده و خودباخته خیال می کنند ما باید بنشینیم و هرچه از غرب می آید، به آن عمل کنیم، اظهار کرد: ما باید به جای بازی با الفاظ محصولات کار خود را ببینیم و وقتی دانشگاهی از نظر اخلاقی و امنیت توانسته است نقش خوبی ایفا کند، پاسخ خوبی در برابر این افراد خواهد بود.

 

وی با بیان این که تبلیغات شما از خروجی های خوب دانشگاه حضرت معصومه(س) پاسخ محکمی به کسانی است که غرب گرا هستند، بیان کرد: شما نباید به شعارهای کسانی که تقلید کورکورانه از غرب انجام می دهند داشته باشید، شما باید اطلاع رسانی کاملی از فعالیت های خود داشته باشید.

 

این مرجع تقلید با بیان این که امروز حرف اول را رسانه ها می زنند، تصریح کرد: شما باید از ظرفیت های رسانه ای بیشتر استفاده کنید و خروجی های خود را برای اساتید حوزه، دانشگاه و مردم تبیین کنید.


وی ادامه داد: امروز برخی خانواده ها نگران فرستادن دختران خود به دانشگاه هستند و وجود امثال دانشگاه حضرت معصومه(س) در رفع این نگرانی ها نقش بسزایی ایفا می کند، شما باید نظرات دانشجویان، خانواده ها و اساتیدی که در حال حاضر در دانشگاه فعالیت می کنند را منتشر کنید تا مردم متوجه وجود چنین دانشگاهی شوند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شما نباید به جایگاه فعلی خود قناعت کنید، اظهار کرد: شما باید هرسال فصل جدیدی را پیش روی خود آغاز کنید و پیشرفت های بسیاری در کار خود داشته باشید، توجه داشته باشید که درجا زدن به معنی عقب رفتن است.


استاد حوزه علمیه قم گفت: داشتن یک مرکز روابط عمومی قوی می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند و اگر خیرین از فعالیت های شما آگاهی داشته باشند، حمایت های خوبی از شما خواهند داشت.


گفتنی است، علیرضا باقری ثالث در ابتدای این دیدار با بیان این که دانشگاه حضرت معصومه(س) از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این دانشگاه نخستین دانشگاه تک جنسیتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که توانسته است در ایران راستا فرهنگ سازی خوبی در کشور داشته باشد.


وی ادامه داد: وزارت علوم پس از مساهده نتایج و آثار این دانشگاه، امروز سومین دانشگاه تک جنسیتی را در کشور راه اندازی کرده است.


رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانجو می پذیرد، افزود: در مقطع کارشناسی دانشجویان در پنج رشته و در مقطع ارشد نیز در دو رشته دانشجویان در این دانشگاه تحصیل می کنند./858/پ202/ج


ارسال نظرات