۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۹۳۸۰۵
حجت الاسلام پناهیان:

مباهله نماد حقانیت و فضلیت اهل بیت بر تمام عالم است

خبرگزاری رسا، محقق و پژوهشگر دینی با بیان اینکه آیه مباهله بی‌شک در مورد اهل بیت(ع) است، گفت: مباهله نماد حقانیت و فضلیت اهل بیت(ع) بر تمام عالم است.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، کارشناس مسائل دینی پیش از ظهر امروز پنجشنبه 16مهرماه مصادف با روز مباهله در حسینیه آیت‌الله حق شناس(ره) خیابان مجاهدین اسلام تهران، بیان داشت: انسان‌ها با توجه به رویه و روحیه‌ای که در کسب نعمت دارند، همیشه به دنبال حل سخت‌ترین مسائل هستند و نسبت به امور ساده غفلت وبی توجهی نشان می‌دهند حال آنکه بزرگ‌ترین نعمات در مقابل‌شان قرارگرفته است.

 

وی علت نام گذاری روز حسرت را که یکی از القاب روز قیامت است، غفلت نامید و اظهار داشت: غفلت به این معناست که انسان نعمت بزرگی که خداوند در مقابل وی نهاده است را نادیده می‌گیرد و نسبت به آن بی‌تفاوت است شبیه این روز عزیزکه کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد و همین غفلت در روز قیامت سبب حسرت او خواهد شد.

 

حجت الاسلام پناهیان با انتقاد ازمسلمانان و با اشاره به سخن امام صادق(ع) «شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا یحزنون بحزنا و یفرحون بفرحنا»  اظهار داشت: روز مباهله روز محبت است و در این روز آیه‌ای درمقام امام علی(ع) نازل شده است این روز باید یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین روزهای شیعیان و محبان اهل بیت باشد؛ ارزش و جایگاه این روز باید به مردم شناسانده شود.

 

وی با اشاره به آیه مباهله گفت: شکی در این نیست که این آیه در مورد اهل بیت(ع) و به ویژه امام علی(ع) است و مهم ترین فضیلت امام علی(ع) آیه مباهله است.

 

این محقق و پژوهشگر دینی تأکید کرد: باید به صورت جدی به این روز پرداخته و کتاب‌های در این زمینه نگاشته شود چون این روز، روز پیروزی مسلمانان بر کفار و روز حقانیت اسلام است.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به داستان روز مباهله بیان داشت: داستان مباهله نماد حقانیت و فضلیت اهل بیت (ع) بر تمام عالم است.

 

وی همچنین با بیان این مطلب که بسیاری از حقایق که در کلام اهل بیت(ع) است برای ما هنوز روشن نشده است، ابراز داشت: کلیدی‌ترین داستان‌های اسلام بر سیاسی و حکومتی بودن نبوت اشاره دارد و همچنین ما در بعد از بیعت دوم عقبه شاهد این هستیم که پیامبر اکرم(ص) برای هر قبیله‌ای رهبری را برگزیدند و این دلالت بر سیاسی و حکومتی بودن پیامبر(ص) میکند؛ وبه یقین اگر پیامبر تنها راه اخلاق را طی می‌کرد کسی به دشمنی با وی بر‌نمی‌خواست./9668/202/ب2

ارسال نظرات