۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۹۷۳۰۵
حجت الاسلام ماندگاری تشریح کرد؛

چگونگی دوری از گناهاهان با عشق امام حسین/ خداوند به محب سیدالشهدا اجازه انجام گناه نمی دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با تشریح چگونگی دوری از گناهاهان با عشق امام حسین(ع)، گفت: مؤمن و دوستدار واقعی سید الشهدا(ع) باید از حرام الهی اجتناب کند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم عزاداری اباعبد الله الحسین(ع) که در محل خیمه هیأت انصار الحسین(ع) خیابان کاشانی اصفهان برگزار شد، گفت: مؤمن و دوستدار واقعی سید الشهدا(ع) باید از حرام الهی اجتناب کند.

 

وی ادامه داد: نمی شود هم عاشق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بود و هم بی حجاب و بی عفت بود و با لباس های زننده و تحریک کننده مردان غریبه در خیابان ها ظاهر شد، مؤمن بی حجاب نیست، مؤمن بی حیا نیست، دین باید و نباید هایی دارد  که بایستی به آن ها عمل کنیم.

 

استاد حوزه علمیه افزود: نمی توان گفت من مسلمانم اما به دستورات اسلام عمل نمی کنم، نمی توان گفت من محب سیدالشهدا(ع) هستم اما لازمه های آن را رعایت نمی کنم، باید هنجارها و باید و نبایدهای حسینی بودن را بدانیم و به آن ها عمل کنیم، باید از حلال ها استفاده کنیم و از حرام ها الهی هم دور باشیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: این که در چه زمانی وظیفه ما چیست و باید چه کاری را و چقدر انجام دهیم، این که در چه موقع باید از بعضی حلال ها هم صرفنظر کنیم، این که چه چیزی حلال است و چه چیزی حرام است، زمان انجام حلال و زمان قطع عمل حلال و حدود و اندازه آن را خداوند تعیین می کند.

 

عبد بودن به ما می گوید چه کسی را چقدر و تا چه زمانی دوست داشته باشیم

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مؤمن آن است که خدا را دوست دارد و خدا هم او را دوست دارد، این به معنای عبد بودن است، حضرت ابوالفضل(ع) ابتدا عبد بود بعد برادر امام حسین(ع) و علمدار کربلا، امام خمینی(ره) ابتدا عبد بود بعد مرجع تقلید و رهبر انقلاب، ای کاش رییس جمهور، رییس مجلس و همه مسئولان کشور، اول عبد بودند، ای کاش تاجر، پزشک و مهندسان ما اول عبد بودند.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز داشت: وقتی کسی اول عبد بود، همین باعث می شود تا بداند، چه کسی را، چه چیزی را دوست داشته باشد، چقدر و تا چه زمانی دوست داشته باشد و آن شخص دیگر دچار سر درگمی نمی شود، خداوند به حضرت علی(ع) دوست داشتن حضرت فاطمه(س) را امر کرد اما نگفت فاطمه(س) را بیشتر از من دوست داشته باش.

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: در بعضی جاها به خواست خداوند حضرت علی(ع) باید از فاطمه(س) بگذرد برای خدا، حضرت ابراهیم فرزندش اسماعیل را بسیار دوست داشت اما خداوند امر کرد باید او را در راه من قربانی کنی تا عبد بودن او را امتحان کند، ابراهیم(ع) باید بین خدا و اسماعیل یکی را انتخاب می کرد.

 

اگر اول عبد شدیم و بعد مالک پول هایمان بودیم دیگر آیه خمس را زیر پا نمی گذاریم

وی گفت: همان خدایی که فرموده جانت را دوست داشته باش و در روزه گرفتن اگر بیم ضرر جانی وجود داشته باشد، امر به روزه نگرفتن کرده است، همان خدا می گوید اگر لازم شد به امر من جانت را فدا کن، بچه هایت را دوست داشته باش، اما اگر من امر کردم بچه ات را فدا کن، به امام حسین(ع) می گوید علی اکبرت را فدای من کن.

 

استاد دانشگاه تاکید کرد: امام حسین(ع) اول عبد است بعد پدر علی اکبر(ع)، بعد برادر ابوالفضل(ع)، بعد برادر زینب(س)، ما هم اگر اول عبد شویم بعد مالک پول های جیبمان باشیم، از مولی می پرسیم پول ها را کجا خرج کنم و چگونه خرج کنم، آیه خمس و زکات را زیر پا نمی گذاریم، دختری که می گوید لاک ناخن را دوست دارم اما نماز را هم دوست دارم، حالا چگونه هم لاک داشته باشم و هم نماز بخوانم، اگر عبد شد خدا به او می گوید که چه موقع لاک داشته باش و چه موقع نماز بخوان، خدا به لاک داشتن در نزد شوهر ثواب هم می دهد.

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: رزمنده ای که می خواست در زمان جنگ تحمیلی به جبهه برود و مادرش را هم خیلی دوست داشت، وقتی مادرش از قرار رفتن او مطلع شد به فرزند گفت پدرت رفته برادرت هم رفته اگر تو هم بروی من خواهم مرد، پس از دلجویی از مادر می گوید من تو را دوست دارم اما امروز دستور خدا رفتن به جبهه است، آن رزمنده عبد است.

 

وی با اشاره به آیه 24 سوره توبه، ابراز داشت: خدا می گوید زن و فرزند را دوست داشته باش، اما از خدا و پیامبرش بیشتر دوست نداشته باش، مگر می توان مادر را از نوزاد شیرخواره اش جدا کرد، در کربلا چه گذشت، اباالفضل العباس چون عبد بود آن گونه جنگید و امان نامه را پاره کرد، اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا زن و فرزند خود را هم به دستور خدا با خود برد و فدا کرد.

 

قبل از عاشق حسین(ع) بودن عبد خدا باشیم

کارشناس برنامه سمت خدا، اظهار داشت: اگر من عبد شدم، خدا به من اجازه نمی دهد هم محب امام حسین(ع) باشم و هم بی حیایی را دوست داشته باشم، هم ماهواره را دوست داشته باشم، خدا اجازه نمی دهد هم حسین(ع) را دوست داشته باشم و هم رشوه خواری کنم، اگر اول عبد شدیم و بعد از آن محب امام حسین(ع)، خدا به ما می گوید محبت سیدالشهدا(ع) با حرام الهی جمع نمی شود.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: آمار گناه در جامعه بالاست، معلوم می شود بسیاری از محبان حسین(ع) گناه را هم دوست دارند، بعضی ها در زمان جنگ اصلاً به جبهه نرفتند، بعضی ها هم تا 5 شهید از یک خانواده تقدیم اسلام و انقلاب کردند، تازه داماد ها در جبهه سوختند، مادران این جوانان اول عبد هستند بعد مادرند، فرزندشان را خیلی دوست دارند اما خدا را بیشتر دوست دارند، خدا را دوست دارند خدا هم آن ها را دوست دارد، وگرنه نمی توانند تحمل کنند.

 

وی اذعان داشت: اگر عبد خدا بودن نبود، مادر با شهادت پنجمین فرزندش نمی گفت خدایا پنجمین قربانی را هم از من قبول کن، همین مادر اگر اول مادر بود و بعداً عبد، آخرتش را به خاطر همین فرزندش خراب می کرد و رو به خدا اعتراض می کرد که چرا همه فرزندانم را ازمن گرفتی.

 

استاد حوزه علمیه افزود: بعضی بی ادب ها می گویند جانبازها اگر جانباز شدند در عوض آن امتیازات وحقوق از دولت گرفتند، خانواده شهدا در ازای شهید خود سهمیه و اولویت و حقوق دریافت می کنند، یک بار در جلسه علنی خطاب به یکی از این بی ادب ها گفتم بلند شو و آماده شو تا دستت را قطع کنند، حالا بگو چقدر پول حاضری در ازای دست خود دریافت کنی، شهدا و جانبازان ما با خدا عشق بازی کردند و اصلاً ذره ای چشم به دنیا نداشتند.

 

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: کربلا برای یاران امام حسین(ع) معرکه عشق بازی است، چون عبد هستند و عاشق ولی خدا هستند می گویند حسین(ع) جان اگر 70 بار هم کشته و تکه تکه شویم و دوباره به این دنیا بازگردیم باز هم در کنار تو خواهیم بود و در رکابت خواهیم جنگید تا به شهادت برسیم و شما را تنها نخواهیم گذاشت.

 

وی توضیح داد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) کاشف الکرب عن وجه الحسین(ع) بود، بیایید ما هم با اقتدا به حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا بعد از بنده خدا شدن، کاری کنیم تا با پیروی از ولی خدا در زمان خود به وظیفه خود عمل کنیم و کاشف الکرب از چهره امام زمان و ولی عصر(عج) شویم. /869/202/ب2

ارسال نظرات