۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۲۲۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

رأی دهندگان در هر تصمیم نماینده منتخب خود شریک هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نمایندگان مجلس باید آینده نگر و عمق نگر باشند، گفت: افرادی باید به مجلس وارد شوند که در مباحث مختلف اقتصاد، سیاست و امنیت ملی دارای تخصص باشند.
انتخابات مجلس

حجت الاسلام احسان اصولی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که مجلس خبرگان مهم‌ترین جایگاه حاکمیتی ایران اسلامی را تعیین می کند، از این رو انتخابات آن از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: کسانی که وارد عرصه انتخابات مجلس خبرگان می شوند باید دارای جایگاه یک مجتهد و فقیه و قدرت فهم مسائل باشند، اما برخی از افراد با انگیزه سنجش خود برای انتخابات ثبت نام کرده اند.

 

وی افزود: تمام برنامه ها و تصمیمات اساسی کشور باید از مجلس شورای اسلامی عبور کند و از طرفی شورای نگهبان مصوبات آن را با قانون اساسی تطبیق می دهد.

 

حجت الاسلام اصولی با بیان این که مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر مسائل مختلف کشور را بر عهده دارد، گفت: افرادی باید به مجلس وارد شوند که در مباحث مختلف اقتصاد، سیاست و امنیت ملی دارای تخصص باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نمایندگان مجلس باید آینده نگر و عمق نگر باشند، افزود: عمق نگر به معنای توجه به جزئیات مباحث و آینده نگر نیز به معنای عدم محدود شدن به زمانی خاص است، چرا که در برخی از مواقع قوانینی تصویب می شود که از وسعت نگاه مناسبی برخوردار نیست.

 

وی با اشاره به این که جایگاه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مردم باید در انتخاب افراد دقت بسیاری داشته باشند، چرا که انتخاب کنندگان باید برای هر فعل خود در محضر خداوند متعال پاسخگو باشند.

 

به گفته وی، انتخاب شدگان نماینده مجلس می شوند و با رأی خود در مجلس قانونی را تصویب می کنند که ممکن است منفعتی را از گروهی سلب کند.

 

حجت الاسلام اصولی با تأکید بر این که رأی دهندگان در هر تصمیم نماینده منتخب خود شریک هستند، گفت: هر شخص ممکن است به یک یا چند کاندیدا به اقتضای شرایط شهری خود رأی دهد تا چهار سال آن نماینده در مجلس برای مسائل کشور تصمیم گیری کند، از این رو در انتخاب افراد باید تحقیق کرد تا افراد شایسته به مجلس راه پیدا کنند./1307/302/ب1

ارسال نظرات