۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۱۶۵۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

مجتهد شرط شده در قانون اساسی به تعداد مدعی اجتهاد در جامعه نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ورود به مجلس برای بی تقوایان و معاندین فراهم شود، شاهد ایجاد نظامی خواهیم بود که عواقب آن به مراتب خطرناک تر از صلب اعتماد برخی از مردم از شورای نگهبان است.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که آیت الله سبحانی که یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه و از مراجع تقلید است فرمود اجتهاد مدنظر قانون اساسی به تعداد مطرح شده، در جامعه فعلی وجود ندارد، گفت: اجتهاد شرط شده در قانون اساسی به تعداد مدعی در جامعه وجود ندارد، از این رو اساس ثبت نام متعدد کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری غلط است.

 

وی افزود: افرادی قصد بهره برداری از رد صلاحیت ها را داشتند و مردم با هوشیاری، درک کردند که این افراد قصد شیطنت و نه قصد دفاع از انقلاب دارند.

 

حجت الاسلام غفاری فر گفت: موضع گیری بیت امام راحل نشان داد که آنها فهمیدند که کسانی که بیت امام راحل را تشویق به ثبت نام کردند، قصد دفاع از حریم امام خمینی(ره) را نداشتند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأکید بر این که همواره رد صلاحیت ها موجب سوء استفاده افرادی می شوند، گفت: از اولین روز تشکیل شورای نگهبان شاهد موضع گیری بی تقوایان و معاندین علیه شورای نگهبان بوده ایم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که امام راحل از ابتدا در دفاع از شورای نگهبان سخن گفت و امروز نیز رهبر معظم انقلاب از این نهاد دفاع می کند، گفت: دو گروه ضد انقلاب و بی تقوایان همواره شورای نگهبان را تخریب می کنند.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه با اشاره به این که همانطور که احتمال اشتباه در کار قضات و پزشکان وجود دارد، در تصمیمات شورای نگهبان نیز این امکان وجود دارد، گفت: در انتخابات فرصت چند مرحله اعتراض به کاندیداها داده می شود و شکی نیست که عاقلانه ترین راه برای بررسی افراد شرکت کننده، وجود شورای نگهبان است.

 

وی با بیان این که نمی توان در مجلس را به روی بی تقوایان و مفسدین باز کرد، گفت: اگر ورود به مجلس برای بی تقوایان و معاندین فراهم شود، شاهد ایجاد نظامی خواهیم بود که عواقب آن به مراتب خطرناک تر از صلب اعتماد برخی از مردم از شورای نگهبان است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات