۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۲۵۸۳۰

رونمایی از مجموعه آثار تاریخی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از مجموعه آثار تاریخی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت با حضور صفار هرندی وزیر سابق ارشاد رونمایی شد.
هرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفارهرندی وزیر اسبق ارشاد بعد از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از مجموعه آثار تاریخی موسسه فرهنگی قدر ولایت که در نمایشگاه شهرآفتاب سالن یاس برگزار شد با اشاره به اینکه در محل سالن یاس کتاب‌ها سنجیده و حساب شده در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد اظهار داشت: ابتدا از مجمع ناشران انقلاب اسلامی به خاطر راه اندازی سالن یاس تشکر می‌کنم، این محل برای کسانی که می‌خواهند وارد سیر هدفمند مطالعه شوند یک محیط مناسب است. 

 

وی در ادامه افزود: کاری را که موسسه قدر ولایت انجام داده است روزی در سر افرادی همچون من نمی‌گذشت، امروزه زحمات گروه قدر ولایت آنها را به یک منظومه خوب تبدیل کرده است، در این اثر تاریخ معاصر با دیدی سالم، توام با انصاف و به دور از احساسات دیده می‌شود و کار علمی و پژوهشی این اثر را به جامعه کتاب خوان تقدیم می‌کند.

 

وزیر اسبق ارشاد با بیان اینکه نتوانسته کتاب رضا شاه را به طور کامل بخواند خاطرنشان کرد: در این کتاب در مورد رضاخان به عنوان یک دیکتاور حرف‌های زیادی زده شده است که بخشی از آن به خاطر کینه‌ورزی از انقلاب اسلامی است و بیشتر بدون تحقیق می‌باشد که این امر به خاطر تخطئه پسا پهلوی است.

 

هرندی با اشاره به اینکه شان اول دوستان قدر ولایت تبیین تاریخ آن دوره است یادآور شد: بعضی به دنبال تحریف‌ آن دوره هستند و جوان امروز باید بداند که هرگاه حرف از هنر شیراز به میان می‌آید حرفی نیست که پس از انقلاب زده شده باشد بلکه روزنامه‌های وابسته به حکومت آن زمان علیه این جشن مطلب نوشتند.

 

وی ادامه داد: دومین ویژگی این اثر این است که به تصحیح دروغ‌ها و تحریف‌ها پرداخته است و افرادی مانند شهید مطهری از این راه اقدام کردند و ما نیز باید در این راه قدم برداریم، دشمن ما کارش این است که ما را بر سر سفره تعلق آلودی ببرد این اثر تاریخی باید محل عبرت‌آموزی باشد زیرا خیلی‌ها فکر می‌کنند اثر تاریخی برای موزه است.

 

کارشناس فرهنگی گفت: بسیاری از افرادی که مثلا چهره‌های فرهنگی هستند آثارشان در کتب مدرسه بچه‌های ما بوده در پشت چهره خود جور دیگری هستند، این افراد سعی می‌کنند چهره پلید پهلوی را در انظار قابل قبول و موجه جلوه دهند، این افراد تعلق به خارج دارند.

 

هرندی با بیان اینکه یکی از وظایف موسسه، تبیین تاریخ معاصر است ابراز داشت: خداوند در قرآن از تاریخ با عنوان احسن القصص یاد می‌کند و این نشان از جایگاه تاریخ نزد خداوند دارد.

 

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری حساسیت ویژه ای روی تاریخ دارند و بر تبیین آن برای نوجوانان تاکید می‌کنند.

 

در پایان از آثار تاریخی موسسه فرهنگی قدر ولایت رونمایی شد ./816/پ202/ق

ارسال نظرات