۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۴۰۶

لاریجانی رییس مجلس شد/ پزشکیان و دهقان نواب رییس

علی لاریجانی با کسب 173 رای در رقابت با محمدرضا عارف به عنوان رییس موقت مجلس دهم برگزیده شد.
لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، برگزاری انتخابات هیأت رئیسه موقت مجلس اولین دستورکار دومین جلسه مجلس دهم بود که طی آن علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای ریاست موقت پارلمان کاندیدا شدند.

 

پس از رأی‌گیری برای ریاست موقت مجلس، علی لاریجانی با کسب 173 رأی از 281 آرای مأخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس دهم برگزیده شد.

 

محمدرضا عارف هم 103 رأی منتخبان جدید ملت را از آن خود کرد. 5 رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

 

گفتنی است،‌مسعود پزشکیان با 154 رأی و محمد دهقان با 136 رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند.

 

از میان 12 منتخب که برای تصدی دبیری هیأت رئیسه موقت مجلس دهم کاندیدا شده بودند، غلامرضا کاتب با 161 رأی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با 146 رأی، اکبر رنجبرزاده با 138 رأی، عبدالکریم حسین‌زاده با 137 رأی، سیدناصر موسوی‌لارگانی با 131 رأی و احمد امیرآبادی‌فراهانی با 130 رأی از مجموع 279 آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند.

 

علی سبحانی‌فر، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدعلی وکیلی، سیدفرید موسوی، سهیلا جلودارزاده، حسین امیری‌خامکانی، احمد امیرآبادی‌فراهانی، غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عباس پاپی‌زاده و سیدناصر موسوی‌لارگانی برای تصدی دبیری هیأت رئیسه موقت مجلس دهم کاندیدا شده بودند.

 

در پایان انتخاب اعضای هیأت رئیسه برای انتخاب ناظران هیأت رئیسه موقت نهاد قانونگذاری رأی گیری شد که بهروز نعمتی با 175 رأی، محمد آشوری تازیانی با 168رأی و محمد قسیم عثمانی با 138رأی از مجموع 276 رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند. /924/د102/ج

ارسال نظرات