۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۴۲۸۰۷
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

حجاب آب حیاتی است که باید در وجود انسان نهادینه شود

حجت الاسلام حسناتی در همایش زیر چتر خدا، با اشاره به اهمیت خانواده و نقش والدین به ویژه مادران در تربیت و نهادینه شدن بحث حجاب در میان فرزندان گفت: حجاب و عفاف، فرمانی توصیه ای بخشنامه ای نیست و باید ریشه های این فرمان الهی در وجود انسان رشد کند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، عصر امروز در همایش زیر چتر خدا که در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: مهم ترین وظیفه والدین تربیت فرزندان است و در جمع مادرانی هستیم که کارشان تربیت انسان‌های کریم است.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که فرمودند« أكرمُوا أولادَكُم و أحسنُوا آدابَكُم» افزود: پیامبر در این روایت مهم ترین شیوه های تربیتی را بیان می کنند و کرامت بخشی به فرزندان در عین آموختن آداب نیک است.

حجت الاسلام حسناتی درباره اهمیت جایگاه والدین در تربیت فرزندان بیان کرد: مادر با عظمت ترین واژه بعد از خداوند متعال است که یکی از ارکان خانواده را تشکیل می دهد که متاشفانه شیطان های درون و برون نمی گذارند مقام پدری ومادری به ثمر بنشیند.

وی درباره جنگ نرم و هدف اصلی دشمنان در این نبرد تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان تزلزل و نابودی خانواده ای است که کلام الهی و روایات معصومین برای پایه گذاری آن چه عظمتی برشمرده اند که زن و مرد بعد از ازدواج همانند مجاهد فی سبیل الله است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه بیان داشت: دشمنان به عظمت و اهمیت خانواده و نقش آن در اسلام پی برد و برای نابودی کانون خانواده اول کرامت و عظمت همسری را گرفت و به دنبال آن کم رنگ شدن نقش مادری در خانواده است.

وی در ادامه درباره اهمیت بحث حجاب و عفاف افزود: پیام حجاب و عفاف، عزت، شرف، عظمت یک ملت است و به همین خاطر است که غربیانی که منادیان حقوق بشر در جهان هستند برای مبارزه با حجاب پا روی تمام  قوانین می گذارند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سابقه حجاب و عفاف در جهان اسلام خاطرنشان کرد: این ملت شاهد حضور زنان و مادرانی بود که در زمان حاکمیت طاغوت با ایستادن در برابر کشف حجاب، مردان و فرزندانی را تربیت کردند و مردانی در میدان دفاع از اسلام و انقلاب ایستادند و همین تربیت شهادت گونه بود که دشمنان فهمیدند نقطه هدف مبارزه با اسلام، بانوان و مادران هستند.

وی با اشاره به روایتی بهترین ارث برای فرزندان را شخصیت و هویت بخشی بیان کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه، بی هویتی جوانان است که سعی می شود به ما تزریق کنند و برای تربیت کریمانه فرزندان باید والدین از خودشان شروع کنند.

امام جمعه نجف آباد شیوه های تبلیغ درباره حجاب و عفاف بیان داشت: حجاب و عفاف امری فرمانی، دستوری و بخشنامه ای نیست یک آب حیاتی است همانند لااکراه فی الدین قدتبیین رشد من الغی باید در وجود انسان ریشه دار شود و اگر انسان دین حق را انتخاب کرد، ملزم به رعایت دستورات تا آخر عمر نیز است. 

وی در پایان درباره این همایش که به صورت خودجوش و کاملا مردمی برپا شد، گفت: فرهنگ سازی درباره چنین موضوعاتی اعتقادی مردم نقش اصلی را دارند و باید همان گونه که تغذیه و سلامت جسمی فرزندانمان مهم است، سلامت روحی و معنوی او نیز در اولویت قرار گیرد.

لازم به ذکر است همایش زیر چتر خدا، توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر و مشارکت سازمان رفاهی تفریحی نجف آباد به مدت دو روز ویژه مادران و دختران 9تا 12 سال برگزار می شود. /1306/ 202/ب3

ارسال نظرات