۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۴۲۸۳۵
حجت الاسلام عالی:

حجاب، بزرگترین شعار دینی در سطح جهان است

حجت الاسلام عالی در همایش زیر چتر خدا درباره اهمیت حجاب و عفاف و نقش خانواده و مادران در این مسأله گفت: حجاب نشانه داشتن فرهنگ دینی و یک شعار دینی است به همین جهت که در غرب با حجاب به شدت مبارزه می کنند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مسعود عالی، عصر امروز در همایش زیر چتر خدا که در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، درباره اهمیت کارهای فرهنگی گفت: اینکه بخواهیم درباره مسائل فرهنگی تنها از مسؤولان توقع  داشته باشیم، دچار خسران خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه کارهای فرهنگی امروز نیازمند آموزش است، افزود: شاید در نیم قرن گذشته درباره مسائل فرهنگی و اعتقادی هیچ نیازی به آموزش نبود، و باورهای دینی با اینکه تبیین نشده بود، از نسلی به نسل دیگر منتقل می شد ولی امروز، رقبای تربیتی به غیر از خانواده وارد عرصه شده اند.

رسانه ها خطرناک ترین رقیب تربیتی خانواده است

حجت الاسلام عالی درباره یکی از خطرات امروز تربیت ادامه داد: متاسفانه امروز برای مادران ما رقبای تربیتی به وجود آمده و بعضی از مادران تربیت را به رسانه ها سپرده اند و این خطر بزرگی است که مادر بدون هیچ مدیریتی فرزند را در فضای رسانه ها رها کند تا شخصیتهای رسانه ای الگوی فرزندانمان باشند که متاسفانه گاهاً همین الگوهای رسانه ای سبب سلب اعتقادات کودکان می شوند.

وی مادر را محور تربیت بیان کرد و گفت: شکی نیست که محور تربیت در خانه، مادر است و اگر مادر نتواند و نداند که چگونه در فضای امروز جامعه با وجود هجمه های نرم دشمنان چگونه فرزندش را تربیت کند، رقبای تربیتی در قالب رسانه ها و فضای مجازی وارد می شوند که یکی از دغدغه ها امروز در خانواده، بی حوصلگی والدین برای فرزندان و عدم وقت گذاری کافی در امر تربیت است.

بزرگترین شعار دینی در سطح جهان، حجاب است

استاد حوزه علمیه در ادامه درباره اهمیت بحث حجاب خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین شعار دینی در سطح جهان، حجاب است، حجابی که تا 100سال گذشته نه تنها متعلق به مسلمانان بلکه تمدن های غیردینی نیز دارای پوشش بودند و حتی لباس زن غربی کاملا پوشیده بود که متاسفانه با ورود فرهنگ مادی غرب، که هر چیز که مانع لذت بردن است، باید حذف شود، از فرهنگ غربی کنار رفت.

وی در ادامه بیان داشت: است حجاب نشانه داشتن فرهنگ دینی و یک شعار دینی است به همین جهت که در غرب با حجاب مبارزه می کنند چون اگر زن مسلمان با حجاب راه رود، با این لباس به نفع اسلام شعار می دهد، و شما بانوان با حجاب در لحظه لحظه زندگیتان شعار به نفع دین می دهید.

حجاب باید نگاه شکن و سبب حفاظت از انسان باشد

حجت الاسلام عالی، با اشاره به یکی از نفوذهای فرهنگی دشمن برای حذف حجاب از جامعه اسلامی افزود: در کشور الجزایر که کشوری مسلمان با بانوانی محجبه بود، کشور فرانسه با نفوذ فرهنگی در حجاب این بانوان، قبح بی حجابی را در بین زنان از میان بردند و وقتی اولین سنگر را فتح کردند، بقیه سنگرها فتح شد.

وی با تأکید بر این که حجاب نه مسأله ای شخصی، بلکه یک مسئله اجتماعی است، بیان کرد: گروهی با بدحجابی های خود در سطح جامعه فکر می کنند پوشش یک مسئله شخصی است، در حالی که این نحوه پوشش وقتی وارد جامعه می شوید تبدیل به یک الگو و مدل برای دیگران می شود.

کارشناس مسائل مذهبی درباره زوایای حجاب اسلامی نیز بیان داشت: اینکه گروهی تصور می کنند حجاب اسلامی تنها صرف یک پوشش همانند چادر است، در حالی که حجاب دینی باید تبیین شود که حجاب زینت نیست بلکه نگاه شکن است سنگری است که سبب حفاظت زن می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر چادر مشکی به عنوان حجاب اسلامی مطرح می شود، چون رنگ مشکی نگاه شکن است و پیام ندارد و نباید حجاب به گونه ای باشد که برای نامحرم ایجاد پیام کند.

زن محور ارزش در جامعه است

حجت الاسلام عالی درباره سن آشنایی فرزندان با مسئله حجاب و عفاف نیز گفت: آنچه در اسلام درباره مسائل دینی مطرح است، که فرزندان قبل از سن تکلیف با مسائل دینی آشنا شوند که متاسفانه گاهی ما این فرصت های تربیتی را می سوزانیم و غفلت می کنیم.

وی درباره نحوه تربیت پوشش در فرزندان نیز افزود: گام اول در تربیت فرزندان برای حجاب و عفاف، تبیین ارزش زن از نگاه اسلام است که اگر دختران ما به این ارزش پی ببرند که زن محور ارزش در جامعه است، به سوی حجاب کشیده خواهد شد./1306/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات