۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۹۰۲۹۲

تقدیر آیت الله فاضل لنکرانی از فعالیت های شهرداری قم

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه خدمت به قم و مردم قم خدمت به ائمه است، گفت: در گذشته مردم قم از یک فضای سبز خوب یا یک پارک زیبا محروم بودند که امروز کارهای خوبی در شهر صورت گرفته و این جدیت در کار شهرداری قم قابل تحسین است.
آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار شهردار قم؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار شهردار قم با بیان اینکه تلاش مدبرانه شهردای در قم به وضوح احساس می شود، اظهار داشت: ما هر روز در قم رفت‌و آمد داریم و تغییرات را به خوبی احساس می کنیم و متوجه می شویم که مسائل عمرانی شهر و مسائل اساسی شهر تغییرات جدی پیدا کرده و این مسأله موجب خوشحالی مردم قم است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه جدیت در کار شهرداری قم به وضوح دیده می شود، عنوان داشت: در سند چشم انداز 1414 هم این روایت را آورده اید که امام صادق(ع) فرمود: «هم قم از ما است و هم ساکنان آن» بنابراین خدمت به قم و مردم قم خدمت به ائمه است و در این مسأله هیچ تردیدی نیست و البته علاوه بر انتصاب قم به اهل بیت امروز یک پایگاه منحصر به فرد علمی در دنیا است ولی متأسفانه نقش حوزه برخی اوقات کمرنگ دیده می شود.

وی افزود: اگر امروز به جهات علمی قم توجه شود به مراتب بیشتر از گذشته توریسم به قم جذب می شود که البته بیشتر این کار خود حوزه است که مخاطبان خود را جذب کند ولی به هرحال مسؤولان شهرداری هم باید توجه باشند در کنار کارهای عمرانی به حوزه نیز عنایت داشته باشد؛ بله قم فضای سبز، پارک یا محل نشاط آفرینی نداشته و امروز روند عوض شده است ولی در کنار این کارها، مسائل علمی هم بسیار مهم است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه شهردای می تواند از مجموعه کتاب هایی که در مورد حوزه قم وجود دارد یک نمایشگاه دائمی از تمام مجموعه های علمی قم جمع آوری کند، ابراز داشت: در قم مراکز علمی، تحقیقاتی و مدارس زیادی وجود دارد که برخی از آنها سابقه های بسیار طولانی دارد، به عقیده من خوب است در این زمینه مطالعاتی داشته باشید، چراکه اگر منظرهای علمی قم به دنیا عرضه شود توجه ها به این شهر نیز بیشتر خواهد شد.

وی عنوان داشت: قم امروز بزرگترین دانشگاه دینی دنیا یعنی حوزه علمیه را دارد و مسائلی که مسلمان ها و حتی غیرمسلمان ها نیاز دارند در آن زیاد است و همین مسأله باعث جذب توریست است، بنابراین شما می توانید کاری کنید که هیأت های خارجی که به قم می آیند چند برابر بشوند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه منطقه مرکزی قم از جمله حرم، بازار و مناطق اطراف حرم مطهر هنوز وضعیت خوبی ندارد، تأکید کرد: اطراف میدان مطهری وضعیت بدی دارد و هنوز درست نشده است و ما می بینیم در برخی از شهرهای بزرگ کشور به مناطق مرکزی توجه ویژه ای می شود، چراکه در مرکز شهر رفت‌وآمدها بیشتر است و جلوه شهر را نشان می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگری هم است آن که مطالعه وسیعی بین پردیسان و کهک بشود و جلساتی با مسؤولان کهک گرفته شود به عقیده من می تواند منطقه بین پردیسان و کهک و بعد از بیمارستان از نظر زیبا سازی می تواند بهترین منطقه قم بشود./1330/پ202/ص

ارسال نظرات