۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۰۶۵
امام جمعه تبریز:

ارتش ایران مکتبی و ولایت مدار است

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه امتیاز بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران علوی بودن است، گفت: ارتش ایران مکتبی و ولایتمدار است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در رژه‌ نیروهای مسلح به مناسبت سالروز ارتش، با بیان اینکه امتیاز بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران علوی بودن است، اظهار داشت: ارتش ایران از مکتب حسینی و علوی الهام گرفته اند.

وی با اشاره به رشادت‌های ارتش در طول دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران رشادت‌های بسیاری را در طول دفاع مقدس از خود نشان دادند و دین خود را به اسلام ادا کردند و در عملیات‌های مختلف حماسه آفریدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فرمانده یک شخصی عادی نیست بلکه نایب امام زمان(عج) است، تصریح کرد: نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران پیروی از امر ولایت فقیه را در کنار نظامی گری، وظیفه‌ شرعی خود می‌دانند و از آن با جان و دل تبعیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتراض دشمنان نظام اسلامی و مستکبران جهان به ساخت تجهیزات نظامی و موشکی از سوی ایران مقوله‌ جدیدی نیست، در اوایل انقلاب دشمنان داخلی و خارجی هم‌صدا خواستار انحلال ارتش بودند، اما این امام خمینی(ره) بود که در برابر این خواسته‌ شوم‌ دشمن ایستاد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ را با خون و پوست خود لمس کرد و تجربه ها اندوخت، ادامه داد: امروز ارتش و دیگر نیروهای نظامی افزون بر دارا بودن تجهیزات مدرن، از نیروهای جوان و مجرب برخوردار هستند.

وی با تأکید بر وحدت و انسجام نیروهای مسلح کشور، ابراز داشت: امروز نیروهای مسلح کشور افزون بر تامین امنیت داخلی، امنیت را در منطقه نیز برقرار کرده اند و از چنان قدرتی برخوردار هستند که در هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران صاحب این قدرت و عظمت نبوده‌اند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: نیروهای نظامی کشور با همین قدرت و اقتدار داعش و تروریست‌ها را به زانو درآورند و در مقابل آنها ایستادند، از زحمات نیروهای نظامی از جمله ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در کمک به سیل‌زدگان قدردانی می کنم./203/854/ب1

ارسال نظرات