۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۶۳۰۳۴
نماينده ولي فقيه در كاشان:

مسجد قرارگاه فرماندهی كار فرهنگی است

نماينده ولي فقيه در كاشان از مساجد به عنوان مراكز فرهنگي و قرارگاه فرماندهي كار فرهنگي نام برد و گفت: حل گره تمامي مشكلات اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي در مساجد است.
آيت الله نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار اعضاي هيات مديره مؤسسه خيريه مسجد سازان الزهرا(س) اصفهان ويژه مناطق محروم فاقد مسجد، با اشاره به اين فرمايش رهبرمعظم انقلاب كه مسجد قرار فرهنگي است، گفت: جنگ امروز ما با دشمن جنگ فرهنگي، سياسي، اقتصادي، مديريتي و نظامي است.

وي از مساجد به عنوان مراكز فرهنگي و قرارگاه فرماندهي كار فرهنگي نام برد و افزود: حل گره تمامي مشكلات اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي در مساجد است.

به گفته وي، مشكلات جوانان، مشكلات مسكن و ازدواج جوانان و بيماري صعب العلاج در پرتو بركت و شعاع مسجد حل و فصل مي شود، اما هنوز بسياري از افراد از كاربردهاي مساجد آگاهي و اطلاع ندارند.  

آيت الله نمازي ادامه داد: در عصر پيامبر اكرم(ص) نخستين اقدامي كه بعد از هجرت از مكه به مدينه انجام داد ساخت مسجد النبي در مدينه بود و پيامبر اكرم(ص) تمامي امور خيريه فرهنگي و سياسي و اقتصادي را در مسجد انجام مي داد.

وي با اشاره به اينكه از ظرفيت هاي هيأت های مذهبي مي توان در امر مسجد سازي استفاده كرد، اظهار داشت: بعد از شناسايي روستاها و مناطق محروم در شهرستانها كه نياز به ساخت مسجد دارند هريك از هيئات مذهبي مي توانند ساخت يك مسجد در يكي از روستاها و مناطق محروم را به عهده بگيرند.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: امروز خيرين از جمله خيرين مسكن ساز، مدرسه ساز، دانشگاه ساز و خيرين سلامت نقش مهمي در تهيه زير ساخت هاي بخش هاي اعلام شده دارند اما تاكنون خيرين در بخش مسجد با وجود فعاليت هاي متفرقه اما متمركز و سازماندهي شده فعاليت نداشته اند.

آيت الله نمازي بر تأسيس تشكيلات خيرين مسجد ساز بر اساس آیين نامه و اساسنامه و تعيين ساختار و شرح وظايف آن براي تسريع در امر مسجد سازي تأكيد كرد و افزود: خيلي از مناطق و روستاهاي شهرستانهاي برخوردار نيز از داشتن مسجد محروم هستند.

محسن داوري مدير عامل مؤسسه خيريه مسجد سازان الزهرا(س) اصفهان نيز ابتداي اين ديدار با ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين مؤسسه، گفت: مؤسسه خيريه مسجد سازان الزهرا(س) اصفهان كار مسجد سازي را در مناطق و روستاهاي محروم 8 استان كشور آغاز كرده است و در حال برنامه ريزي براي 3 استان خراسان رضوي و خراسان جنوبي و شمالي است.

وي با اشاره به اينكه در اين استانها 570 روستا فاقد مسجد هستند، ابراز کرد: 210 پروژه مسجد سازي از سوي اين مؤسسه در اين استانها آغاز شده است كه از اين تعداد 160 پروژه مسجد سازي اتمام و به بهره برداري رسيده است.

به گفته وي مؤسسه خيريه مسجد سازان الزهرا(س) اصفهان تا سال 91 تنها در امور مسجدسازي فعال بود اما با تشكيل معاون فرهنگي كار اعزام مبلغ را آغاز كرده است و از سال 94 كار ساخت خانه عالم را نيز را در دستور كار قرار داده است.

داوري افزود: در استان كهكيلويه و بويراحمد ساخت 12 پروژه مسجد آغاز شده است كه در كنار هر 12 پروژه مسجد يك خانه عالم نيز احداث مي شود.

وي يادآور شد: هر يك از مساجد اصفهان براي ساخت يك مسجد در استانهاي محروم به عنوان مسجد معين انتخاب شده است تا هزينه ساخت يك مسجد در يكي از روستاهاي محروم استانها را بر عهده بگيرد.

مدير عامل مؤسسه خيريه مسجد سازان الزهرا(س) اصفهان يكي از چالش هاي پيش رو را عدم اطلاع رساني از فعاليت هاي انجام شده دانست و اظهار داشت: كار فرهنگي هزينه دارد اما بهترين دستاورد را دارد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات