۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۶۳۲۴۱
آیت الله موسوی اصفهانی:

خانواده نقش مهمی در موفقیت طلاب دارد

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: خانواده های طلاب باید در اول راه طلبگی با صبر و استقامت سبب پیشرفت طلاب در تحصیل و خودسازی شوند تا مبلغان دینی بتوانند به خوبی در جامعه خدمت کنند.
موسوی اصفهانی همایش خانواده حوزه علمیه همدان همایش خانواده حوزه علمیه همدان همایش خانواده حوزه علمیه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان بعد از ظهر امروز در همایش خانواده حوزه علمیه همدان، گفت: به همت اساتید حوزه های علمیه امروز شاهد پیشرفت های طلاب علوم دینی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به خدمات خانواده های طلاب و روحانیان ابراز داشت: همسران طلاب و روحانیان که برای دین خدا زحمت می کشند دارای اجر فروانی هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: طلاب علوم دینی برای اینکه باید درس بخوانند، نمی توانند فعالیت غیر طبگی انجام دهند و در شرایط مالی بدی به ویژه در اول این راه هستند.

وی در ادامه بیان داشت: استقامت طلاب و همسران آنها در راه تحصیل و تبلیغ دین الهی دارای اجر والایی است و پشتیبانی همسران آنها در این مساله اهمیت بسزایی دارد.

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: طلبه کم سواد در اجتماع همانند میوه نارس است و به خوبی نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه از حیث پاسخگویی به مسایل شرعی و اعتقادی باشد و باید در اول زندگی طلبگی خوب درس بخواند و پایه های تحصیلی خود را قوی کند.

وی در ادامه افزود: خانواده های طلاب باید در اول راه طلبگی با صبر و استقامت سبب پیشرفت طلاب در تحصیل و خودسازی شوند تا مبلغان دینی بتوانند به خوبی در جامعه خدمت کنند.

نماینده مردم همدان مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: به تحقیق کسی که دروس سطح حوزه را تمام کرده بهتر می تواند دین الهی را تبلیغ کند و از این بالاتر اگر کسی بعد از ده سال 4 سال در درس خارج شرکت کند به قطع می تواند بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخگو باشد.

وی در پایان گفت: اگر طلبه ای به جای درس خواندن در اول راه به دنبال مسایل مادی برود به قطع ضرر کرده و اشتغال در اول راه طلبگی یکی از بزرگترین آفت های طلبگی به شمار می رود./979/پ203/ب1

ارسال نظرات