۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۵۴۹

هشدار اتحادیه‌اروپا درباره شکست طرح «معامله قرن» آمریکا

هشدار اتحادیه‌اروپا درباره شکست طرح «معامله قرن» آمریکا
شماری از کشورهای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند که طرح مورد نظر رییس‌جمهور آمریکا در زمینه حل مسأله میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در صورتی که بر مبنای پارامترهای جهانی نباشد، شکست خواهد خورد.
به گزارش خبرگزاری رسا، هشت کشور اتحادیه اروپا هشدار دادند که برنامه مد نظر «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» برای فلسطین، در صورتی که بر مبنای پارامتر‌های جهانی نباشد، به شکست منتهی خواهد شد.

در بیانیه فرانسه، هلند، لهستان، سوئد، بریتانیا، بلژیک، آلمان و ایتالیا در پی نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره خاورمیانه به این موضوع اشاره شده است. در آن نشست «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره طرح صلح معامله قرن صحبت کرد و مدعی شد که کشور‌های عرب باید با حمایت از طرح صلح ترامپ ثابت کنند که موضوع فلسطینی‌ها برای آن‌ها اولویت دارد.

در بیانیه‌ای که هشت کشور یاد شده منتشر کرده‌اند، آمده است: «ما کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تمایل داریم، یک بار دیگر تاکید موکد داشته باشیم که پارامتر‌های جهانی توافق شده برای تحقق صلح پایدار در خاورمیانه ادامه داشته باشد و این موضوع تحت قوانین جهانی، قطعنامه‌های سازمان ملل و موافقت‌نامه‌های قبلی صورت گیرد».

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: «خطر شکست هر گونه طرح صلح که در به رسمیت شناختن پارامتر‌های توافق شده جهانی ناتوان باشد، وجود دارد»./983/ب102/ف
 
منبع: العالم
ارسال نظرات